A Kanadai Nagydíjon a Ferrari, Renault, valamint Honda mind idei első körös motorfejlesztésével versenyzett, a Mercedes azonban, habár szintén Montrealban tervezte bevetni, elhalasztotta saját motorcsomagját. Ennek eredményeként a gyártó a második helyezett Valtteri Bottas révén a Ferrari mögött végzett a Kanadában, Lewis Hamiltont pedig mindkét Renault-motoros Red Bull megelőzte.
A hétvégi Francia Nagydíjon, a gyors, motorerő-specifikus Paul Ricard pályán a Mercedes már új hajtáslánccal száll csatába, ami alapján azt feltételeznénk, hogy az istálló újra az első helyet célozza meg. Ennek ellenére Bottas – akinek csapattársa, Hamilton az új pálya által szolgáltatott izgalmak miatt aggódik – kijelentette, nem a Mercedes a Le Castellet-i futam fő esélyese.
„Ez egy másik nagydíj lesz, másféle abroncsokat használunk, és pozitív, hogy rendelkezésünkre áll az új motor, amelyre szükségünk lett volna (Kanadában), hogy megnyerjük a versenyt” – idézi a Sky Sports Bottast, aki felhívta a figyelmet arra, hogy nem csupán a motort kell fejleszteni: „Remélem, másféle frissítések is lesznek az autón, mert jelenleg minden csapat versenyről versenyre fejleszt, egyre ádázabb a harc.”
„Az előző nagydíjra úgy érkeztünk, hogy elméletben kedvez nekünk a pálya. Még a régi motorral is úgy gondoltuk, hogy nagyon jó eséllyel harcolhatunk a győzelemért” – tekintett vissza Montrealra, mint a Franciaországban elérhető siker mutatójára. „Mégsem ez történt, amiből kiderül, mennyire kemény fejlesztési verseny folyik, nekünk pedig javulnunk kell. Egyértelműen nem mi vagyunk a Francia Nagydíj favoritjai, ez tény.”
Bottas felhívta a figyelmet arra, hogy a kanadai vereség nem róható fel kizárólag az erőforrás specifikációjának, a W09-nek más téren is hiányosságai vannak: „Nem hibáztathatjuk csak a régi motort, ebben az autónak is szerepe van. Javítanunk kell rajta, láttuk az olyan pályákon, melyeken sok kanyar van, mint Monacóban, hogy messze nem voltunk a legjobb autó. Minden területen javítanunk kell” – mondta Bottas a Mercedesről, amely az említett gyengeségek ellenére 206 ponttal továbbra is vezeti a konstruktőri világbajnokságot, 17-tel a Ferrari előtt.