Adrian Newey nyilatkozta még a hét első felében, hogy Daniel Ricciardo monacói motorhibája után az energiavisszanyerő-rendszer egyes komponenseiben (leginkább az MGU-K-ban) olyan meghibásodás keletkezett, ami javíthatatlan, így biztosan ismét cserélni kell.
Ez az ausztrál esetében automatikusan (legalább) tízhelyes rajtbüntetéssel járna, mivel Kínában már egy motorhiba miatt a teljes erőforrást ki kellett cserélni a Monacói Nagydíj győztesének RB14-esében. A hercegségben 50 kört tett meg az élen az elromlott motorral, nem tudták megelőzni.
A főmérnökkel ellentétben azonban Daniel Ricciardo azt a hírt kapta, hogy egyelőre úgy áll a dolog, mégsem kell a rajtrács hátsó részére vonulnia. Most akkor lesz büntetés, vagy sem? „Jelenleg úgy áll, hogy nem, tehát a válaszom: nem!” – reagált a kérdésre Daniel Ricciardo.
„Ha bármi történik a szabadedzések során és mégis ki kell cserélni az alkatrészt, akkor büntetést kapok. De ebben a pillanatban nem alkalmazunk új komponenst az erőforrásomban.”
„Ezen a pályán elég nehéz előzni, ráadásul most lendületben vagyunk. Úgy vélem, hogy egy büntetés kivenné a vitorlánkból a szelet” – tette hozzá az idén már két futamot is megnyerő ausztrál. A jelek szerint a Red Bull megpróbálkozik a bizonytalan, Monacóban is használt MGU-K-val, hátha jól működik és jó rajthelyért lehetnek harcban Daniel Ricciardóval is. Ha pedig a szabadedzések során újra probléma adódna, akkor kénytelenek újat beszerelni, büntetés ellenében.