A kétszeres WEC-világbajnok Brendon Hartley csatlakozása a Formula-1-hez igazi váratlan tündérmese volt: 28 évesen, a tavalyi idény végén ugorhatott be a Toro Rossóhoz, amely egész szezonra szóló szerződést ajánlott neki. Ennek ellenére az aktuális pletykák már a versenyző lecseréléséről szólnak – szinte minden F1-közelben levő versenyzőt, így Pascal Wehrleint, Lando Norrist és Robert Kubicát is szóba hozták az üléssel –, és mintha a Hartley-ban lobogó tűz sem lenne az igazi.
„Nagyobb a médiajelenlét hétről hétre a Formula-1-ben, így az az érzés, hogy több szem szegeződik rád. Azért is érződhet a nyomás nagyobbnak az F1-ben, mert itt csak egyetlen versenyző van három helyett” – hasonlította össze az F1-et a Hosszútávú Világbajnoksággal az Autosport lapnak. „Én élvezem, de emlékeztetnem kell magam, hogy miért csinálom, és miért is élvezem, abból az okból kifolyólag, mert sok a nyomás.”
Hartley aztán pontosított, hogy a Porschéval való LMP1-es versenyzés is nagy nyomással járt, és ott is „emlékeztetni kell magad, miért csinálod.” Ez utóbbit így magyarázta meg: „Nagyon könnyen el tud ragadni az a sokféle nyomás, amely a Formula-1-ben jelen van, ilyenkor pedig szem elől lehet veszíteni az örömet, és az okát, amiért mind itt vagyunk. De azt hiszem, ez nem különbözik más sportoktól, amikor igazán professzionálissá válnak.”
„Tudom, hogy lehet azt mondani, nem ez volt a legjobb kezdés” – mondta eddigi teljesítményéről Hartley, aki 18 pontos csapattársával, Pierre Gaslyvel szemben egyetlen egységet szerzett közös Toro Rossó-s időszakuk folyamán. „De aki visszatekint az első három versenyre, az láthatja, hogy kétszer legyőztem időmérőn a csapattársam. Bahreinben csalódott voltam, hogy nem tudtam kihasználni, amikor olyan erős volt az autónk. Állandó tanulás van folyamatban. A Formula-1-ben mozgó célpontok vannak, melyek hétről hétre változnak.”