Daniel Ricciardo súlyosan műszaki hibás autóval teljesítette a Monacói Nagydíj kétharmadát, miután egyszer csak két sebességi fokozatot elveszítve látványosan lelassult az RB14 az egyenesekben. Így is meg tudta azonban tartani vezető helyét. A verseny utáni vizsgálat egyértelműen kimutatta, hogy az MGU-K nem üzemelt.
Ha valóban javíthatatlanul tönkrement volna ez a komponens és cserélni kellene Montreal előtt, akkor az automatikusan tíz rajthelyes büntetést hozna a rutinos ausztrál versenyző számára. Ennek oka, hogy Kínában egyszer már a teljes erőforrás-rendszert ki kellett cserélni Ricciardo autójában a harmadik szabadedzés után, mert meghibásodott.
Monte-Carlóban az MGU-K nem működött, a futamgyőztes azonban remek versenyzést bemutatva így is megőrizte első helyét, miközben a számítások szerint a motorerő nagyjából 20%-a veszett oda és nem tudta használni a hetes és nyolcas sebességi fokozatot. Mivel az MGU-K-ból egy évben csak kettő használható fel büntetés nélkül, így a Kanadai Nagydíjon drámaian lecsökkent volna az idén eddig két futamot nyerő ausztrál esélye egy igazán jó helyezésre.
Csapattársa, Max Verstappen már megkapta a harmadik darabot is ebből a komponensből, de Monacóban logikus volt mindent cserélni, mivel egyébként is csak a 20. rajtkockából vághatott volna neki a futamnak. Ricciardo azonban a jelek szerint megússza, mert nem találtak javíthatatlan hibát.
„Az MGU-K komponens túlélte a versenyt, ugyanis nem az hibásodott meg, hanem egy összeszerelési hibát tapasztaltunk a motor és az energiavisszanyerő-rendszer között, ettől volt a lassulás. Az MGU-K és a motor is sértetlenül megúszta” – közölte a jó hírt Cyril Abiteboul a Renault ügyvezető igazgatója.
Igaz, elnézve a francia gyártó eddigi megbízhatóságát, csak idő kérdése, hogy a Red Bullok is rajtbüntetés(ek) áldozataivá váljanak. Montrealban valószínűleg még nem fognak.