Monaco azon pályák közé tartozik, ahol az időmérő edzés hatványozottan fontos. A jó rajtpozíció fél siker, persze a pontokat itt is vasárnap osztják. A Renault német versenyzője, Nico Hülkenberg a kevésbé eredményes szombati napot vasárnap végül pontokra tudta váltani, miután a futamon csapata a többiekhez képest eltérő stratégiával, ultralágy gumikkal küldte fel a rajtrácsra pilótáját.
„Pozitív érzések kavarognak bennem a futamot követően” ‒ mondta Hülkenberg. „Lehetőségem nyílt egy másik stratégiát alkalmazni, mint Carlos, és ez bevált. A szombati, nem túl sikeres kvalifikációt követően azt hiszem, ez a nyolcadik hely volt a maximum, amit ki tudtam hozni a versenyből.”
Monaco a türelemről is szól. Ha valamelyik pilóta nem tud hosszú körökön át riválisa nyomában autózni, könnyen a falban végzi. Hülkenbergnek ráadásul a türelmét próbára tették a gumik, hiszen ő volt az első a mezőnyből, aki szabadon választhatott abroncsot a versenyre. Csapatával pedig az ultralágyak mellett döntött.
„Az első gumik elképesztően szemcsésedtek egész hétvégén. Miután ezt a szakaszát a versenynek átvészeltem, a tempómat is sikerült növelnem, amivel visszajöttem a pontokért zajló meccsbe.”
Sőt, a verseny második felében akár még előrébb is végezhetett volna a német, ám a hiperlágyakon sem Gasly-t, sem Ocont nem tudta levadászni. Talán ha egy másik pályán lettek volna...
„Monaco sajnos ilyen. Néha őrült versenyt hoz, néha pedig olyat, mint legutóbb. Mi viszont kihoztuk belőle a maximumot.”