DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök
F1

Döntöttek a stewardok a Leclerc-Hartley ütközésről

A monte-carlói futam után a versenybírák magukhoz rendelték Charles Leclerc-t és Brendon Hartley-t, akik a nagydíj finisében ütköztek össze. Megállapították, hogy a balesetet a Sauber fékhibája okozta.

Charles Leclerc a Monacói Nagydíj hajrájában találta el hátulról Brendon Hartley autóját, amely a Sauber és Toro Rosso páros kieséséhez vezetett. A hazai versenyén induló 20 éves monacói rögtön az eset után fékhibát emlegetett. A futamot követően az érintett pilótákat a stewardokhoz rendelték, akik úgy ítélték, a balesetet műszaki hiba okozta, ezért senkinek nem jár büntetés.

„A stewardok újra megnézték a videóbizonyítékot, valamint meghallgatták a #16-os autó pilótáját, Charles Leclerc-t, illetve a #28-as autó pilótáját, Brendon Hartley-t, továbbá a csapat képviselőjét. Figyelembe vették, hogy az ütközést a #16-os autó bal féktárcsájának meghibásodása okozta, nem valamelyik pilóta vezetői hibája” – idézi az Autosport a hivatalos indoklást.

Charlie Whiting versenyigazgató is arról beszélt, hogy Leclerc nem tehetett a balesetről: „A videón látható, hogy Charles a sikántól már 175 méterre fékezett. Szemlátomást ápolta a fékeit. Nem lehet hibáztatni őt, szegény fiút” – mondta részvevő hangnemben Whiting.

A bakui és barcelonai pontszerzések után nullázó Leclerc felidézte, hogy a fékprobléma néhány körrel az ütközés előtt jelentkezett: „Négy körrel előtte úgy érezte, hogy a fékpedál nagyon hosszúra nyúlik, és nem volt következetes. Ha ugyanakkora nyomást helyeztem a pedálra, egyszer lassított, aztán nem lassított, lassított, nem lassított. Nagyon nehéz volt kezelni, egy ponton pedig egyszer csak elszállt” – mondta a monacói, akit a versenytáv 90 %-ának teljesítése miatt a 18. helyen rangsoroltak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: