Mint ismert, a pilótáknak azzal a szett gumival kell rajtolniuk, amellyel a leggyorsabb körüket futották meg a Q2-ben, feltéve, hogy bejutottak a kvalifikáció harmadik szakaszába. Andy Green véleménye alapján többen is igyekeznek majd mellőzni a hiperlágyakat, miután a rózsaszín oldalfalú gumik élettartama elmarad a várttól.
Green úgy gondolja, az élmenőknek meglehet a szükséges tempója ahhoz, hogy megpróbáljanak valamelyik keményebb keveréken bejutni a Q3-ba, így taktikai előnyhöz juthatnának: „Mindenki egy kiállással fog próbálkozni a versenyen, talán a nagycsapatok megpróbálhatják, hogy nem a hiperlágyat teszik fel az időmérő második szakaszában, a végén ez jelentheti a különbséget. Kissé rizikós ez a stratégia, de ha sikerül bejutniuk a legjobb tízbe, akkor a versenyen előnyben lesznek, mivel tovább kint tudnak maradni az elején. A top 10-en kívül már kissé más a helyzet, ott talán megéri különválasztani a két versenyzőt gumistratégia szempontjából.” – elmélkedett Green.
A Renault technikai igazgatója, Nick Chester is hasonló véleményen van: „Ez egy elég trükkös helyzet, hiszen Monacóban nagy befolyásoló-faktor a safety car. A verseny vége felé általában szükség is van a bevetésére, így ha valaki megpróbálna az ultralágyakon indulni, és megtenni azon a szetten 50 kört, nagy előnybe kerülhetne, ha tényleg bejönne a biztonsági autó.”
A Pirelli vezérigazgatója szerint is jó döntés lehet a Q2-ben az ultralágyakat használni, igaz magában hordoz némi rizikót: „A hiperlágy gumik eléggé gyorsan fogynak, ami nem is meglepő, hiszen ez az eddigi leglágyabb keverékünk. Ugyanakkor úgy gondolom, hogy szombaton és vasárnap már javulni fog a helyzet ezt illetően, mivel a pálya is egyre jobban felgumizódik. A két keverék közötti időkülönbséget látva azonban nem hinném, hogy bárki az ultralágyak mellett döntene, hacsak valakinek nem adódik gondja a szemcsésedéssel. Egyedül emiatt tudom elképzelni, hogy valaki ne a hiperlágyakat használja.”
Az időmérő edzés ma délután 3 órakor kezdődik, ahol kiderül, ki milyen stratégiát választ majd a Q2-ben.