Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. november 18. vasárnap
F1

Magnussen szerint Monaco kihozza a Haas gyengéit

Kevin Magnussen szerint a monacói pálya előhozhatja a Haas gyengeségeit, mivel a szűk utcai pályán az autó nem azon tulajdonságai fognak előtérbe kerülni, aminek az erős szezonkezdetet köszönhetik.

Kevin Magnussen és csapata is kiválóan kezdte a szezont, hiszen a három topcsapat után egyértelmű negyedik erőnek tűntek az évindító Ausztrál Nagydíjon, illetve a következő futamokon is meglehetősen jól teljesített a csapat. Legalábbis, ami a garázs ezen oldalát illeti, ugyanis Kevin Magnussen a balszerencsésen alakult szezonnyitó ellenére is 19 pontot gyűjtött már, amivel a tabella 9. helyét foglalja el, csapattársának, Romain Grosjeannak azonban idén még mindig nem sikerült az első tízben végeznie, rajta kívül pedig csak a Williams újonca, Szergej Szirotkin áll pont nélkül jelenleg.

A dán pilóta meglátása szerint Monacóban sokkal inkább az autó mechanikai versenyképessége kerül majd előtérbe, mintsem az aerodinamikai, amiben véleménye szerint gyengébbek:

„Most is ott leszünk a középmezőnyben, de nem hinném, hogy olyan dominánsak tudnánk lenni, mint Ausztráliában, vagy legutóbb Barcelonában. Az idei autónk leginkább az egyenesekben és a gyorsabb kanyarokban remekel, ugyanakkor nem gondolom, hogy lassúak lennénk ezeken a pályákon, ahol alacsonyabb tempójú kanyarok vannak, de az autó jobban érzi magát a gyorsabb pályákon.” – nyilatkozta Magnussen, majd gyorsan hozzátette: „Persze már dolgozunk rajta, hogy ezen a téren is a legtöbbet tudjuk kihozni az autóból. Most még nem tudjuk, pontosan hol is állunk mechanikailag a többi csapathoz képest, de rengeteget dolgozunk azon, hogy a szimulációban jónak ígérkező fejlesztéseket a versenyhétvégéken is hasznosítani tudjuk.”

A Haas egyelőre a középmezőny elején

A dán versenyző egyébként Spanyolországban a 6. helyen ért célba, több mint fél perccel a Renault-s Carlos Sainz előtt.
Azt mondta, meglepődött, hogy ekkora volt a verseny végén az előnyük a Reanult-hoz és a Mclarenhez képest, és a verseny a Formula 3-as és Formula Renault-s győztes napokra emlékeztette:

„Sohasem volt még ilyen versenyem a Forma-1-ben, szinte végig egyedül autóztam, sem magam előtt, sem pedig a tükörben nem láttam senkit, teljesen úgy éreztem, mintha én vezettem volna a versenyt.”

Magnussen elmondta még, hogy bár szerinte nem uralták a középmezőnyt, de minden versenyen erősen teljesítettek eddig, így szeretnék megtartani a jó formájukat erre a hétvégére is.

A ma délelőtti első szabadedzés nem sikerült jól a dán számára, mindössze 7 kört tudott megtenni, így az utolsó helyen végzett. Délután kiderül, hogy sikerült-e megjavítani a csapatnak az autót a 15 órakor kezdődő második szabadedzésre.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?