Furcsa jelenséget láthattunk a múlt hétvégi Formula-1-es Spanyol Nagydíjon: a csapatok egy jó része az időmérő edzésen alig akarta felszerelni a rendelkezésre álló legpuhább gumikeveréket, a szuperlágyat, ehelyett a többség a kvalifikációra elméletileg kevésbé hatékony lágy abroncsokat preferálta. Barcelonában sokan megszenvedtek a Pirelli piros oldalfalú keverékeivel, Romain Grosjean például nehezebben vezethetőnek nevezte a szettet, amelyen körülményes igazán megnyomni a kört. Tapasztalatai szerint hiába puhább a szuperlágy a lágynál ha ez tempóban nem, csak kopásban mutatkozik meg. A hétvégi időmérőn a Red Bull-os Daniel Ricciardo is megszenvedte ezt a jelenséget. „A leggyorsabb körömet [az időmérőn] a lágyakkal futottam meg. Idén sokszor fordul elő, hogy a keverékek között nincs elég nagy eltérés” – nyilatkozta.
Eközben következő versenyhétvégén debütál a Pirelli eddigi legpuhább abroncsa, a hiperlágy, amiből az ausztrál azonnal a szabályok által megengedett legnagyobb mennyiséget tárazta be magának. Szerinte ezzel a gumival bizonyos problémákat játszi könnyedséggel megoldhatnának. „Nem tudom, miért nem lehet a hiperlágy minden versenyhétvégét opció. Ezen futnánk időmérőt, aztán a többit meg kitalálnánk. Így lehetne egy kvalifikációs keverékünk és két nagyobb eltérésű versenygumink. Több lehetőségünk lenne ezáltal” – ötletelt Ricciardo.
A Pirelli reagált is a Red Bull-os felvetésére, csak nem úgy, ahogy abban az ausztrál bízhatott. A gyártó sportigazgatója szerint a hiperlágy bizonyos pályákra gyakorlatilag alkalmatlan. „Erre a pályára egyszerűen túl puha lenne” – nyilatkozta Mario Isola. „Egy körig, vagy talán még addig sem nyújtana ideális teljesítményt, de ez teljesen normális. Ezt a keveréket az olyan kevésbé megterhelő pályákra terveztük, mint például a monacói. Kíváncsian várjuk, ott hogyan fog teljesíteni.”