DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Leclerc óriásit csatázott Alonsóval

A Sauber újonca, Charles Leclerc zsinórban másodszor örvendeztette meg csapatát egy pontszerző hellyel. Úgy érzi, a Fernando Alonsóval zajlott csatájából igazán sokat tanulhatott.

Kétszer annyit rutint szerzett a Spanyol Nagydíj alatt a fiatal monacói, mint bármelyik másik versenyen eddig. Ennek oka, hogy az egyik legjobb tanítómestert kapta a háta mögé, egy kétszeres világbajnok spanyolt kellett tartania, amit hosszú időn át sikeresen meg is tett.

Alonso eredetileg jóval előkelőbb pozícióból rajtolhatott, de a Romain Grosjean által okozott kalamajka miatt hátrébb esett, így még a három sorral hátrébbról induló Charles Leclerc is beférkőzött elé. A bokszkiállások után is a Sauber-pilóta maradt előrébb, így a rutinos spanyolnak a pályán kellett megelőznie a láthatóan jobb motorral rendelkező monacóit.

Alonso csak komoly küzdelem árán gyűrte le a Sauber újoncát


A 2005-ös és 2006-os év világbajnoka végül a virtuális biztonsági autós időszak végi újraindításnál gyorsabban kapcsolt és így tudott végül elillanni Leclerc mellett. „Nagyszerű csatát vívtam Fernandóval. Bakuban is volt már egy rövid harcunk, de akkor más stratégián voltunk, ezúttal viszont azonos stratégián” – nyilatkozta Charles Leclerc a Motorsport.com szakoldalnak.

„Dicsőségnek tartom, hogy egy ilyen nagy név ellen mérethettem meg magam a Formula-1-ben. Kétszer annyit tanultam az ellene való csatából, mint bármelyik másik pilóta ellen, remek volt. Hogy őszinte legyek, a volán mögött nem is gondolsz arra, hogy éppen Fernando Alonso ellen küzdesz.”

„Amikor felveszem a bukósisakot, onnantól minden versenyző egyforma számomra, mindegyiküket megpróbálom magam mögé utasítani. A verseny vége nagyon nehéz volt számomra, a bal első kerekem kezdte már feladni, szemcsésedett, hólyagosodott, szóval minden baja volt már” – tette hozzá a végül a 10. helyen végző Leclerc, aki nem sok jót vár hazai versenyétől, Monacótól, úgy véli ugyanis, hogy éppen a leszorítóerő jelenleg még a Sauber gyenge pontja.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: