Spanyolországba még 4 pontos hátrányban érkezett a Mercedes a konstruktőri pontversenyben, a futam után azonban már jelentős, 27 pont előnyt tett ki a különbség. Ebben Kimi Raikkönen kiesése mellett Sebastian Vettel gumistratégiája is szerepet játszott: az ellenfelekkel szemben a Ferrari kétszer hívta bokszba négyszeres világbajnok versenyzőjét, aki a futam nagy részében második helyen haladt, a húzás révén viszont csupán negyedik lett.
A második pozícióba Valtteri Bottas lépett fel, hozzájárulva a Mercedes egy-kettes sikeréhez. A finn pilótát a hivatalos sajtótájékoztatón arról kérdezték, meglepődött-e, mikor Vettel a VSC-fázis alatt másodszor is a bokszba látogatott:
„Igen és nem. Őszintén szólva sosem gondoltuk volna, hogy a futamot gyorsan meg lehet oldani egyetlen kiállással. A körülmények azonban megváltoztak, az abroncsok pedig jobban viselkedtek ma, mint arra számítottunk, ez tette lehetővé az egy kiállást. Örülök, hogy a csapat reaktív volt, észrevettük ezt a lehetőséget, míg a Ferrari talán nem. Azt hiszem, ma megcsillogott a versenyzési intelligenciánk” – nyilatkozta a finn pilóta.
A Mercedes csapatvezetője, Toto Wolff megvédte a riválist, mondván, hogy a Ferrarinak nehéz döntésben kellett határoznia, de az ő sorai között is érződik a „versenyzési intelligencia” motívuma:
„Ezt a döntést mindig nagyon nehéz meghozni. A múltban is megtörtént, Sanghajban is a pályapozíció kontra friss gumik volt a kérdés, ami ma ismételten felmerült. Az alapján a tapasztalat alapján, hogyan küszködtünk Max (Verstappen) megelőzésével, számunkra világos volt, hogy a pályapozíció a fontosabb. A Ferrari az ellenkezőjét tette, ami bevált Ricciardónak és Verstappennek Sanghajban. Ugyanez járhatott az ő fejükben is. Ezek a döntések mindig nehezek, és teljességgel megértem, miért tartották jó ötletnek” – mondta Wolff.