DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 24. szerda
F1

Verstappen: A többiek benyomták az extra funkciót, nekünk nincs

A Q3 első gyorskörei után még egy első rajtsoros indulás is kinézett a Red Bullnak, végül viszont egészen a harmadikig csúsztak vissza. Ricciardo frusztrációját tovább fokozta, hogy két ezreddel maradt el csapattársától.

Kívülről nézve igazi hullámvasút volt az erőviszonyok ingadozása a három élcsapat között a szombati napon. Az edzésen még a Mercedesek voltak nyeregben, az időmérő kezdetére aztán a Ferrarik magukhoz ragadták a kezdeményezést, a Q3 elején váratlanul erős kört húztak elő a Red Bullok, de végül aztán Lewis Hamilton és Valtteri Bottas örülhetett az első sornak.

Max Verstappen az 5., Daniel Ricciardo a 6. helyre került, a két autót pedig csak két ezredmásodperc választja el egymástól.

verstappen_2



„Az időmérő kezdetéig tényleg nem tudtuk, hogy mi fog történni” – kezdte összegzését Ricciardo. „A Q3-ban aztán mindketten igazán erős köröket futottunk elsőre, ráadásul a szuperlágyakon, amelyek viszont nem a legkedveltebb gumijaink a hétvégén. Az autónk sokkal jobban mozog a lágyakon, ezért választottam ezt a szettet az utolsó körömre. Egy pár századot ugyan javítottam velük, de nem volt elég, a többiek pedig át tudtak lépni minket.”

„Kicsit elkedvetlenít a helyzet, mert nem tudom, ezen felül mi mást tehettem volna még a rendelkezésünkre álló technikával. A korábbi köreink alapján arra számítottunk, hogy legfeljebb pár tized lesz a lemaradásunk, de ez a 6-7 tized, ami végül lett, már nem annyira szép. Na meg persze a kétezredes különbség se szép.”

Arra a kérdésre, hogy érzése szerint a 6. helyről is fel tudja-e majd venni a harcot a Mercedesekkel és a Ferrarikkal, az ausztrál következőt vágta rá: „Igen. Csak úgy igent mondok. De fogalmam sincs. Meg fogom próbálni.”

Verstappent kevésbé érte váratlanul a végeredmény, elmondása szerint ő pontosan látja, hogyan tudta őket átugrani egy Mercedes és mindkét Ferrari az utolsó pillanatokban.

„A Q3-ban nekünk nincs semmilyen különleges módozatunk. Ráadásul immár az 1-es és a 4-es, valamint a 7-es és a 10-es kanyarok közötti szakasz is padlógázossá vált, ami még fájdalmasabbá teszi az egészet, mert ezeken a részeken veszítünk a csúcssebességünkből. És akkor erre még a többiek rányomják az extra lóerőket. Az utolsó körökben az 1-es kanyarban volt egy necces pillanatom, így onnan már nem is nyomtam tovább. A különbség ezért kicsit nagyobb, mint kellene, de az első három hely semmiképpen sem lett volna elérhető ma” – értékelt a holland, aki utolsó körére csapattársával ellentétben szuperlágy abroncsokon hajtott a pályára, mert elmondása szerint még mostanáig sem rajzolódott ki teljesen számukra, hogy melyik gumin lehetne a leggyorsabban körbeérni a barcelonai 4655 méteren.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: