DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Vettel: A Pirelli a Mercedesnek és a Red Bullnak kedvezett

A Pirelli új gumikonstrukciókkal érkezett a Spanyol Nagydíjra, és így tesz még idén további két verseny esetében. Gyakorlati okokkal indokolják a változást, Sebastian Vettel viszont nagyobb összeesküvést sejt mögötte.

Még a Bahreini Nagydíj hétvégéjén jelentette be az F1 abroncsszállítója, hogy a Spanyol, a Francia és a Brit Nagydíjra nem ugyanolyan felépítésű gumikkal fog megérkezni, mint amiket a tesztek során kiismerhettek a csapatok.  Ezen a három helyszínen a gumik futófelületét 0,4 milliméterrel csökkentik, amit azzal indokoltak, hogy mivel ezekre a pályákra nemrég került fel új aszfaltréteg, a kopás is csekélyebb mértékű lesz, így fokozódik a gumik túlmelegedésének esélye is. Ennek visszaszorítása érdekében lépett a Pirelli, ám Sebastian Vettel véleménye szerint az olasz cég inkább csak a Mercedes és a Red Bull lobbijának dőlt be, amely csapatok jobban küszködnek a túlmelegedéssel, mint a Ferrari.

Dc1cAZ2WkAEYrpw



„Itt most másféle gumijaink lesznek, mivel a Pirelli reagált a Mercedes és a Red Bull teszteken tapasztalt problémáira” – osztotta meg véleményét kendőzetlenül Vettel a Racefans kérdésére, utalva arra, hogy Barcelonában nehéz előre megjósolni az erőviszonyokat.

A német szerint ilyen apró változás éppen elegendő lehet ahhoz, hogy döntsön a győzelem sorsáról, hiszen a három élcsapat tempója az elmúlt futamokon nagyon közel állt egymáshoz.

„Ausztráliában a Mercedesé volt a leggyorsabb autó, de azt követően a versenyeken szinte egálban álltunk a Mercedesszel és a Red Bull-lal. Mi az időmérőkből eddig kihoztuk a maximumot, míg mások problémákba ütköztek. De néha nem is értem a péntek és a szombat közötti formaingadozásokat. Például hogy lehet, hogy Bakuban a Red Bull olyan gyors volt pénteken, aztán visszaesett szombatra, majd pedig a vasárnap egy részén ismét a legjobbak szintjén álltak.”

„Ide persze most mindenki hozott egy sor újítást, szóval még nem tudhatjuk, ez mire lesz elég. De azt jónak tartom, hogy még a hatodik helyről rajtoló is úgy érezheti, megvan a kellő tempója a győzelemhez.”

A futófelület 0,4 milliméteres csökkentése elhanyagolhatóan csekélynek hangzik, ám a Pirelli állítása szerint ezáltal egy gumiszett tömege 1 kg-mal lesz kevesebb, amire a csapatoknak figyelniük kell, adott esetben az autóban elhelyezett ballasztokkal kompenzálva azt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: