A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon a Haas istálló pilótái a remek tempójukkal (és persze a csapat bokszutcai malőrjeivel) hívták fel magukra a figyelmet. A várt teljesítmény azonban a folytatásban kissé alábbhagyott, és nem várt problémákba ütköztek a csapat háza táján. Előbb Grosjean autójáról Bahreinben, majd Magnussenéről Azerbajdzsánban hullott le az úgynevezett bargeboard-elem (ezek az oldaldobozok és a légbeömlő körül elhelyezett légterelő-elemek).
„Tudatosítottuk a probléma okát. A meghibásodások miatt mindig lemaradásban voltunk a pótalkatrészek gyártásával” ‒ mondta Günter Steiner a Motorsport.com honlapnak.
Majd a csapatfőnök hozzátette: „Száz százalékban nem tudjuk garantálni, hogy a jövőben ezek a hibák nem ismétlődnek meg, mivel túlságosan kevés időnk volt ahhoz, hogy mindent újratervezzünk."
A Haas mondhatni rendhagyó módon a hétvégi, barcelonai versenyre alig hozott új alkatrészeket. Steiner elmondta, egy kicsit várnak még a nagyobb újítások bevetésére.
„Úgy voltunk vele, hogy kicsit több időt szeretnénk fordítani az új elemek kifejlesztésére. A tempónkkal nem volt gond a tesztek során, így nem kellett rohamosan fejlesztenünk. Barcelona után Monaco következik, ahol meglehetősen nagy a rizikófaktora egy-egy balesetnek. Jobbnak láttuk, ha inkább lassabban fejlesztünk, minthogy kapkodunk és valami baj történik" ‒ fogalmazott a Haas csapatfőnöke.