DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Hátszéllel, de dobogóig vitorlázhatna a Haas

Az idén már többször is villantó Haas F1-es csapatában a főnök szerint idén már a dobogós potenciál is ott rejlik, de a bravúrhoz a topcsapatok miatt egy kis hátszél is kellene az univerzumtól.

Külső segítséggel, de Günther Steiner szerint idén a Haas akár a dobogóra is felállhatna a Formula-1-ben. Harmadik királykategóriás évét kezdte meg az amerikai csapat az idei évben, és valóban most áll legközelebb ahhoz, hogy valami emlékezeteset alkosson. A három legerősebb csapat erőfölénye miatt ez nyers tempóból szinte kizárt, hogy mostanában összejön nekik, de a lepattanóra ugyanúgy rámehetnének, mint legutóbb az egyik Force Indiás.

„Ha a csillagok is együtt állnak, akkor lehetséges” – fogalmazta meg saját nézőpontját a csapatvezető Steiner. „Azerbajdzsánban például Sergio Pereznek kedveztek a körülmények, ő pedig kész volt kihasználni az alkalmat. Nekünk is valami hasonló helyzetre van szükségünk egy ilyen eredményhez. Hátszél nélkül nehéz lenne felküzdeni magunkat a pódiumig. Egy kis szerencsére van szükségünk, hiszen az autónk bármelyik pályán képes pontot szerezni. A mi dolgunk az, hogy készen álljunk” – írta a crash.net.

 melbourne-haasok-top5



Fájdalmas lenne összeszámolni, az idei négy versenyen hány pontot veszített az apró amerikai csapat olyan hibák miatt, amelyek nem az autóhoz vezethetők vissza. A sokat emlegetett, kettős kieséssel járó bokszutcai fiaskó csak az egyik ezek közül – Romain Grosjean teljesítményét Bahreinben néhány gyengén rögzített karosszériaelem fogta vissza, míg Bakuban a hatodik helyen haladva a biztonsági autó mögött forgott a falba. A csapat a malőrök elharapódzó mennyiségére reagálva kissé átalakította a saját belső működését, bízva a hibák kiirtásában.

„Az autónk sokkal jobb, mint az előző két évünkben bármikor, ezért a műveleti oldalon vétett bármilyen apró hibának súlyos következményei vannak, ezt idén már láttuk. Most keményen dolgozunk azon, hogy minden területre kiterjedő új procedúrákat vezessünk be. Az embereinknek felelősséget kell vállalniuk. Ez az év legnagyobb feladata számunkra, amiben szerintem sokat fejlődtünk” – magyarázta Steiner, aki azt még hozzátette, hogy azóta sokkal szembetűnőbb minden általuk vétett baki, amióta nem a középmezőny szürkeségében autóznak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: