DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
F1

Továbbra sincs csapatutasítás a Red Bullnál

A Red Bull két pilótája szolgáltatta az F1-es Azerbajdzsáni Nagydíj legkínosabb pillanatát, amikor a 4-5. helyen autózva a páros egymást ütötte ki a pályáról. Hiába a baki, a csapatutasítás elmarad.

„Versenyezni hagyjuk őket, erre ezt csinálják. Hihetetlen” – reagált a Red Bull főtanácsadója a bakui futam negyvenedik körében látottakra. Daniel Ricciardo és Max Verstappen közösen váltott ki gyötrelmes érzéseket az energiaitalos gárdából, amikor néhány körrel a verseny leintése előtt a célegyenes végén egyszerűen kigolyózták egymást. Bár a Mercedes csapatánál szolgáló Niki Lauda szerint Verstappen hibája volt az összesen huszonkét pontba kerülő kettős kiesés, Marko úgy véli, mindkét pilótán ugyanakkora a felelősség.„Versenybaleset volt, egyiküket sem lehet jobban hibáztatni a másiknál. Mindketten vétkesek.”

ric-ver-baku-baleset



A fenti balesetnek előzményei is vannak, a két rivális között ugyanis már a verseny kezdetétől zajlott az adok-kapok. A tizenkettedik kör elején már volt egy húzós helyzete a két Red Bull-osnak, amikor az első balkanyarban Ricciardo kívülről próbálkozott Verstappen mellett, a holland viszont kanyarkijáraton annyira szélesre engedte az autóját, hogy a betonfal mellett alig pár centire egymáshoz is ért a két autó. Néhány csapatvezető már ennyi alapján is kívülről szólt volna bele a csatába, ám Marko szerint ez nem vallana a Red Bullra. 

„A csapatutasítás nem a mi módszerünk, mi mindig hagyjuk őket versenyezni. Nincs nálunk se elsőszámú, se másodszámú pilóta, de a felelősséget elvárjuk mindkettejüktől” – szögezte le a szakember. Ricciardo és Verstappen között tehát továbbra is szabad a verseny, a csapatfőnök Christian Hornernek viszont van egy elvárása feléjük: a páros ismerje el vétségét, és még a két hét múlva kezdődő Spanyol Nagydíj előtt kérjen elnézést a Milton Keynes-i gyár dolgozóitól.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: