DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Hartley: Tíz kör Bakuban, és a topon vagyok

Brendon Hartley sosem járt még az Azerbajdzsáni Nagydíj helyszínén, de nem is ez a pálya lesz az, ami álmatlan éjszakákat okoz majd számára. Tíz valódi körre van szüksége, hogy felvegye a tempót.

Miközben a Formula-1 mezőnye sorozatban harmadik alkalommal utazik Baku városába, addig Brendon Hartley számára hosszú szezonok óta ez lesz az első alkalom, hogy utcai versenypályára merészkedik. Az új-zélandi 2012 óta a Hosszútávú-vb-n versenyzett, ez a széria pedig kizárólag épített pályákra tesz látogatást. Hartley azonban nem tart a kihívásoktól: szimulátorból már betéve ismeri Bakut, de az is segítségére lesz, hogy a makaói utcai pálya kedvencei közé tartozik.

hartley-eloszezon-action



 „Fogalmam sincs, karrierem során összesen hány pályán versenyeztem már, de mindig izgatottá tesz egy új helyszín meglátogatása. Szimulátoron vezettem már itt, és a vár környéki rész kissé a kedvenc pályámra, a makaóira emlékeztet. A szimulátorozás és a korábbi futamok átnézése mellett minden megteszek, hogy a lehető legtöbbet megtanuljak róla, így szerintem körülbelül tíz körre lesz szükségem, hogy felvegyem a tempót" - idézte őt a crash.net.

A csapat központjában való gyakorlás azonban nem váltjai ki a valós tapasztalatokat - az utolsó és leglényegesebb tizedmásodperceket kizárólag az autóban ülve faraghatja le egy versenyző. „A szimulátorozás jó része valójában a mérnököknek segít a beállítások megtalálásában, de egy új helyszínre érkezve a pályán már inkább a pilótáé a főszerep" - folytatta Hartley. "Persze az utolsó néhány tizedet akkor tudjuk lefaragni, ha ismerjük az aszfalt egyenetlenségeit, emellett pedig számításba tudjuk venni a változó körülményeket és a szélirányt. Ehhez a valódi pályát kell kitapasztalni” – tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: