Az első percekben mindössze egy maréknyi pilóta kezdte meg a körülbelül 12 fokos, foltokban nedves kínai aszfalt felszárítását. A köridők között természetesen az edzés végéig jelentős szórás volt tapasztalható - tíz perc után Kimi Raikkönen állt az élen, míg az utolsó mért körrel rendelkező Kevin Magnussen bő öt másodperccel volt lemaradva tőle.
A forgalom húsz perc elteltével kezdett sűrűsödni a pályán, Sebatian Vettel egy szuperlágyas körrel azonnal az élre ugrott, míg a nagy rivális Lewis Hamilton mintha csak kereste volna önmagát: három egymást követő gyorskörébe hibázott bele, az utolsóval aktuális gumiszettjét is tönkretette. Eközben Romain Grosjeant egy kifejezetten lassú levezetőkörre kérte meg mérnöke, a francia autóján ugyanis a hűvös időjárás ellenére kigyulladt a fék. Csapattársa, Kevin Magnussen ígéretes tempót villantott, egyik lágygumis körével a három nagy csapat mögött a hatodik helyre biztosította be magát.
A műszaki hibák Daniel Ricciardo életét nehezítették meg leginkább, az ausztrál autóján az edzés kezdetekor még javában dolgoztak a szerelők, mindhiába. Ricciardo a szerelést követően alig hajtott pályára, egyik gyorskörére készülve füstpamacsok szálltak fel a motor környékéről, így vélhetően turbóprobléma miatt a pálya szélén volt kénytelen leparkolni. Az időjárás eközben fokozatosan romlott, a másik Red Bull-os pilótát, Max Verstappent a használhatatlanul hideg gumik miatt hívták vissza a bokszba. Persze nem csak ő szenvedte meg a körülményeket, az ilyen hűvös idő egy F1-es autó számára szinte már téli időjárásnak számít.
A hibrid korszak kezdete óta ezen a pályán nem talált legyőzőre a Mercedes, ám ez lehet, hogy az idei szezonig tartott – míg a Ferrarik magabiztosan végeztek az élen, addig a címvédő csapat autói 0,7-1 másodperc lemaradásban várhatják az időmérőt. A szabadedzés élő közvetítését itt görgetheted végig, folytatás reggel 8-kor!
A 3. szabadedzés végeredménye:
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m33.018s | |
2. | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m33.469s | 0.451s |
3. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1m33.761s | 0.743s |
4. | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1m33.969s | 0.951s |
5. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m34.057s | 1.039s |
6. | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1m34.329s | 1.311s |
7. | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m34.445s | 1.427s |
8. | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1m34.456s | 1.438s |
9. | Carlos Sainz | Renault | 1m34.582s | 1.564s |
10. | Sergey Sirotkin | Williams/Mercedes | 1m34.741s | 1.723s |
11. | Nico Hulkenberg | Renault | 1m34.841s | 1.823s |
12. | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 1m34.851s | 1.833s |
13. | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 1m34.977s | 1.959s |
14. | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 1m34.991s | 1.973s |
15. | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m35.061s | 2.043s |
16. | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 1m35.079s | 2.061s |
17. | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1m35.375s | 2.357s |
18. | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 1m35.497s | 2.479s |
19. | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m35.679s | 2.661s |
20. | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m35.756s | 2.738s |