A helyzet pikantériája, hogy éppen a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner vetette fel: a Mercedes időmérős fegyverét úgy lehetne hatástalanítani, hogy a parc fermé-szabályt alkalmaznák az erőforrás üzemmódjaira is. Az úgynevezett parti mód egy motorfokozat, amelyet a Mercedes a Q3-ban tud bekapcsolni – Melbourne-ben 0,7 másodperc volt Lewis Hamilton pole-pozíciós előnye. A Red Bull pilótáját, Max Verstappent is megkérdezték arról, hogyan kellene keresztbe tenni a bajnokcsapat időmérős fölényének.
„Őszintén szólva, nem kellene. Csak mert jó munkát végeztek, mint mindenki más, miért kellene elvenni tőlük?” – mondta az ESPN-nek Verstappen, aki szokatlan módon a rivális istálló védelmébe állt. „Nem lenne igazságos velük szemben. Talán az F1 megtehetné, hogy változtat a szabályokon, és nehezebbé teszi az efféle dolgok kifejlesztését. De biztos, hogy nem szabadna elvenni tőlük, csak mert tényleg jók. Igazságtalan lenne.”
A hollandnak feltették a kérdést, hogy bosszantja-e egyáltalán a Mercedes időmérős előnye, mint Hornert. „Velem is ugyanaz a helyzet. De őszintének is kell lenni, és egyenesen kimondani, hogy jobb munkát végeznek másoknál. Egyébként én azon a véleményen vagyok, hogy mindenki használjon azonos motort. De ezt nem mindenki szeretné” – árulta el, mi lenne számára az ideális megoldás.
Verstappen hozzátette, Bahrein papíron nem az a helyszín, ahol sokat lehetne várni a Red Bulltól, az RB14 egyik sajátossága mégis hasznukra válhat: „Kétségtelenül nem ez a legjobb pályánk, de az sem kérdéses, hogy nem is a legrosszabb. Többé-kevésbé középen kell lennünk, akárcsak Melbourne-ben, de itt a gumikopás várhatóan magasabb szinten lesz. Ha mindenbe beletalálunk, akkor érdekes versenyünk lehet, úgy gondolom.”
„Azt hiszem, általánosságban a gumikopás és az előzési lehetőségek a legfontosabbak, hosszabb féktávok is vannak. A pálya szélesebb, így más íveket lehet venni, hogy kihúzódjunk a piszkos levegőből. A DRS-sel is hatékonyabban lehet előzni. Ezek összeállnak, ezért azt hiszem, érdekesebb lesz” – tekintett optimistán a verseny elé a 20 éves pilóta.