Az Ausztrál Nagydíjon Lewis Hamilton és a Mercedes motorsportfőnöke, Toto Wolff ellentmondásba is kerültek azt illetően, használta-e a brit pilóta a W09 extra egykörös motorfokozatát, az úgynevezett parti módot a Q3-ban. Hamilton azt állította, szó sincs ilyenről, Wolff azonban beismerte, a fokozatnak köszönhető az óriási, 0,664 másodperces előny. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner nem örül, hogy a kvalifikáción ilyen fegyvere van a rivális csapatnak, ezért elő is állt egy javaslattal:
„A parc fermé-szabályok érvényesek, mikor az autók megkezdik a kvalifikációt, és talán a motormódokra is ugyanennek kellene vonatkoznia, attól a pillanattól fogva, hogy valaki elhagyja a garázst, egészen a nagydíj végéig” – idézi az F1i.com. A parc fermé-szabály jelenlegi formájában azt jelenti, hogy a beállításokat az időmérő kezdetétől fogva nem lehet megváltoztatni.
„Lewis körideje nagyot ugrott a Q2 és Q3 között. Van egy kvalifikációs módjuk, amit nem kell használniuk az időmérő korábbi részében, hiszen miért is gyötörnék a motort” – világított rá Horner arra, hogy egyértelműen nőtt a Mercedes teljesítménye az utolsó szakaszra.
A csapatvezető arra is célzást tett, hogy a kvalifikációs módok betiltása mellett a másik út az lenne, ha a Renault is kifejleszteni egy ilyen fokozatot. Egyelőre azonban az erőforrás teljesítménye igencsak harmatos: „A sebességmérőpontokon látszott, hogy minden Renault-motor egy csoportban volt, a különböző mennyiségű leszorítóerővel is. Itt kell előrelépéseket tennünk. Vannak alkatrészek, melyek a sorukra várnak. A Renault nem beszél mindenről, amivel készül, de ez egészen biztosan közöttük van.”