A Formula-1 idénynyitóját világbajnoki pontok nélkül, Szergej Szirotkin kiesésével és Lance Stroll tizennegyedik helyezésével kezdte a Williams csapata. Stroll – aki még az egyik Saubertől is kikapott - a futamot követően az autó több különböző problémájával magyarázta eredményét, amelyek közül a legérdekesebb az volt, hogy a motor erőhiányát is emlegette. A Motorsport szakértői szerint a hibrid-érában most először fordult elő, hogy Mercedes-motort használó csapattól ilyen „bizarr” kijelentést hallhattunk - szerintük a grove-iak gyenge kezdése mögött súlyos problémák állnak, melyekre nincs egyszerű megoldás.
„A motort tekintve a Williams ugyanazokkal az eszközökkel rendelkezik, és ugyanazokat az üzemmódokat használhatja, mint a gyári Mercedes” – magyarázta Craig Scarborough. „Egyértelmű, hogy valami nagyon nincs rendben náluk, ha a fenti körülmények ellenére Stroll szerint a motor nem ad le elég erőt. Úgy gondolom, hogy a Mercedes részéről minden rendben van, a problémát a grove-iak térfelén kell keresni.”
Scarborough-val az F1 Racing szakértője, Anthony Rowlinson is egyetért, aki aggodalmát fejezte ki a nyolcvanas és kilencvenes évek nagysikerű alakulatával kapcsolatban. „Nehéz szívvel mondom, hiszen a Williams a kedvencem, de szerintem még nem állt össze rendesen az idei csapat. Néhány szezonnal ezelőtt még a konstruktőri harmadik helyen álltak, mostanra valószínűleg a hatodik-hetedik helyezést is csak nagy küzdelmek árán képesek elérni. Nem látom, hogyan fognak ebből kimászni: hiába rendelkeznek kiváló motorral és jó háttérrel, két pilótájuk valószínűleg nem a legjobb merítés. Erre nincs egyszerű megoldás.”
A fentiek alapján tehát nem meglepő, hogy Robert Kubica szokatlanul sokat foglalkoztatott harmadik pilóta lett a csapatnál – a 19 éves Strollnak (aki tavaly egy komplett géposztályt átugorva F3-asból egyenesen F1-es autóba ült) és a 22 éves Szirotkinnak (aki több év után most tudott kitörni a tartalékpilóta szerepéből) is óriási szüksége van a lengyel tapasztalataira.