A Mercedes nem az Ausztrál Nagydíjon találta fel a spanyolviaszt, hiszen már tavaly is több alkalommal felmerült annak a vádja, hogy extra teljesítményt használnak fel a kvalifikáció harmadik szakaszában, akkor, amikor az leginkább számít. Lewis Hamilton a 2018-as szezonnyitóra készülve nem titkolózott, és „parti módra” keresztelte el a növekedést, mely a melbourne-i időmérő edzésen tetten érhetővé is vált, a britnek ugyanis nem volt ellenfele a szombati nap során. A Red Bull szerint a Mercedes Ausztráliában teljes fordulatszámon pörgethette ekkor az erőforrást.
„Idegesek lettek, amiért Bottas balesetet szenvedett, majd hirtelen minden energiát felhasználtak – vagy ahogyan hívjuk, parti módba kapcsoltak” – idézte a Motorsport Helmut Markót, a Milton Keynes-iek tanácsadóját. „Mivel normál esetben nincs rá szükségük, felhasználták az összeset, és nyilvánvalóvá vált, hogy játszadoznak velünk. Kezdetben csak arról volt szó, hogy ’a Red Bull mindig panaszkodik’, de aztán a többiek is eszméltek, most pedig komoly vita zajlik erről.”
„Nagyon sok, viszonylag könnyű megoldás létezik erre, hogy kiegyenlítődjenek az erőviszonyok. Például megszabni, hogy azzal a móddal kell kezdeni a versenyt, amellyel az időmérőt is teljesítették. Ez megoldást jelentene. Már a következő versenyen életbe lehet léptetni, és akkor nem fog megismétlődni” – tette hozzá az osztrák. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner már korábban is a szabály megváltoztatása mellett érvelt, most pedig ismét hangot adott elképzeléseinek.
„Meg lehet állapítani, hogy egy móddal fussák az adott hétvégét. Hatalmas parti volt, és mi is részt akarunk venni az ilyen partikon!” – viccelődött a brit. „Látható: a Q1-ben és a Q2-ben nem vállalnak kockázatot, majd mindent visznek a Q3-ban. A két szakasz közötti eltérés igen jelentősnek bizonyult, a pálya pedig nem gumizódik fel ekkora mértékben. Max (Verstappen) kétségkívül hibázott, de fél másodpercen belül lehettünk volna, nagyjából amit a delta idő sugall. Figyelembe kell venni, hogy ott a parc fermé-szabály, azaz amilyen móddal kihajtasz az időmérőre, azzal a móddal kell teljesítened a kvalifikációt és a versenyt is. Az FIA-n múlik, hogy kidolgozzák, mit akarnak tenni ezzel.”