Bár az első fejlesztési csomagja egy részét az eredetileg is tervezett időben, az Ausztrál Nagydíjra be tudta vetni a McLaren Formula-1-es istállója, Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne bizonyos alkatrészeket a tervezettnél később kap csak meg. A szezonnyitóra új fékhűtés és módosított padlólemez is került az autójukra, de a bargeboardnak nevezett légterelők - melyek az autó oldaldobozai előtt helyezkednek el -, csak a következő, Bahreini Nagydíjra érkeznek meg. A témáról Eric Boullier nyilatkozott.
„Egyértelmű, hogy Barcelonára nem voltunk eléggé felkészülve, de örülök, hogy az első hétvégére sikerült kijavítanunk a megbízhatósági problémákat” – idézte az Autosport a csapat versenyigazgatóját. „Mivel azonban az utóbbi hetekben ezekkel a területekkel foglalkoztunk, az autó tempója most nem volt terítéken. Bahreinbe érkezik majd egy csomag, amit eredetileg Ausztráliára terveztünk.”
És hogy mit céloztak meg pontosan a készülő fejlesztésekkel? A nyers tempón kívül Alonsóék az autó egyensúlyát nem érezték tökéletesnek. „Egyértelmű, hogy ezeken a területeken még dolgozni kell, de az elkövetkezendő futamokra remélem, hogy megérkeznek majd a javítások” – folytatta Boullier. „A szimuláció és a valódi tempónk közötti egyezéssel viszont elégedettek vagyunk - ez azt jelzi, hogy nem vesztek el a McLaren tavalyi erősségei. Már most sok napirendi pontot kipipálhattunk, és szerintem Alonso is ezért volt ennyire pozitív a versenyhétvége során.”
Arra a kérdésre, hogy a tesztidőszakon elszenvedett nehézségeket követően mikor éri utol magát a McLaren, a versenyigazgató bizonytalanul egy májusi időpontot mondott. „Nem tudom, de azt mondanám, hogy az első európai verseny lehetne az. Ez az a pont, amikor visszakerülünk arra a szintre, ahol eleve lennünk kellene.”
Ha a fejlesztési csomag beválik, az Autosport szerint a McLaren akár több tizedmásodpercet is gyorsulhat a közel-keleti versenyre. Csak bírják a vitás ügyekbe keveredett Haas ellen.