A BBC Sport vizsgálta meg, mennyivel lassabb volt az Ausztrál Nagydíjon egy körön a McLaren a vágyott riválisnál. A 11. helyre kvalifikáló Fernando Alonso már a Q2-ben kiesett: 1,3 másodperccel volt lassabb ebben az etapban a Red Bull legjobb körét autózó Max Verstappennél, de fontos tudni, hogy Alonso tőle szokatlan módon mindkét körén hibát követett el. Az utolsó kanyarban 0,4 másodpercet veszített, a csapat számítása szerint 1:23,2-es körre lehetett volna képes. Ez 0,8 másodperccel marad el a már említett Verstappen-körtől.
A futamon Alonso a hétvége addigi részéhez képest kiváló ötödik helyezést ért el, kettéválasztotta a Red Bullokat: de korántsem erőből előzte meg Verstappent, a holland megpördült, majd a virtuális biztonsági autós fázis is hátrányosan érintette.
Egyik Red Bull sem autózott igazán sokat légüres térben: mégis Daniel Ricciardo futotta meg a verseny leggyorsabb körét, 1:25,945-tel. Alonso legjobb versenyköre ennél egy másodperccel lassabb volt. A BBC azt is kiszámította, a VSC-fázis után Ricciardo körönként mennyivel volt gyorsabb Alonsónál (úgy, hogy az idő jelentős részében Kimi Raikkönen mögé ragadt): 0,8 másodperccel.
„A Red Bull-lal harcolni: ezt tavaly mondtuk, és az adatok alapján” – magyarázkodott Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója. „A tél során senki nem tudja, mit csinálnak. Azt mondanám, a Red Bullé az egyik legjobb karosszéria, és jobb munkát végeztek a tél folyamán.”
De nem csupán a Red Bullhoz érdemes hasonlítani a McLarent: tavaly a szezon második felében kvalifikáción Honda-motorral sem maradtak le sokkal a gyári Renault-tól. Ehhez képest a franciák Ausztráliában az időmérőn újra előttük végeztek. „Ennek az oka, hogy Enstone nagy lépést tett meg. Enstone-ban ma több ember dolgozik, mint nálunk. Egyszerűen ambíció és források kérdése. Nem bújok kifogások mögé, egyszerűen jobb munkát végeztek” – ismerte el újból Boullier.
Emlékezhetünk arra, hogy a McLaren egy átfogó fejlesztési csomagot ígért az Ausztrál Nagydíjra, amely révén szinte más autót lehetett várni a csapattól, mint amellyel a teszteken részt vett. A valóság az, hogy a csomag nagy része Bahreinben érkezik, egyes újdonságok pedig csak Kínában, sőt a Melbourne-re tervezett orrkúp, mivel új töréstesztet igényel, egészen a Spanyol Nagydíjig csúszik. A McLaren abban bízik, hogy a fokozatosan adagolt újdonságok segítik a felzárkózást.