DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Bahreinben lehull a lepel az F1 jövőjéről

Egy fontos találkozó vár a csapatokra a szezon második versenyhétvégéjén: a Liberty ekkor fogja a jövőre vonatkozó tervezetét bemutatni, fókuszban a nagy változásokat hozó 2021-es szezonnal.

A 2021-es motorszabályokat alapjaiban már tavaly óta ismerjük: a Liberty Media az egyszerűsítésre voksolt az MGU-H elhagyásával és több egységes alkatrésszel, valamint több terület limitált fejlesztésével. A Ferrari és Mercedes már kifejezte nemtetszését az irányvonallal kapcsolatban. A motorsport.com beszámolója szerint a motorszabályokat azóta finomították, többek között ennek részletei lesznek napirenden az április 6-8-i Bahreini Nagydíjra kitűzött prezentáción.

A lap szerint „a Formula-1 vezetői felfedik a sport jövőjét illető tervezetük teljes részleteit”, de nem fejtik ki, a motorszabály mellett mi tartozik ide, mennyire átfogó lesz a bahreini bemutató, ahonnan az elhangzottak alighanem gyorsan eljutnak majd a nyilvánossághoz. A motorsport.com megfogalmazása szerint nem ismert, hogy a 2021-es kereskedelmi megállapodások – lényegében a csapatok szerződései az F1-es részvételre – napirenden lesznek-e.



„Azt mondták, megkapjuk a részleteket Bahreinben” – mondta Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója. „Várunk, hogy mi érkezik, de az MGU-H maradását nem tudom elképzelni. Abban egyetértünk, és biztosak is vagyunk benne, hogy a technikai szabályokban változásnak kell történnie, és ugyanígy a költségek terén” – utalt arra, hogy a költségcsökkentés is a prezentáció témája lehet.

Bob Fernley, a Force India csapatfőnök-helyettese arról beszélt, hogy minden részletnek a maga idejében kell a helyére kerülnie. Előbb a motorokról kell megállapodni, aztán a karosszériára vonatkozó technikai szabályokat lefektetni, végül meg lehet kötni az új szerződéseket: „Fontos év lesz, ugyanis a motorszabályokat tisztán le kell fektetni 2018-ban, mert a gyártóknak szükségük van átfutási időre. Ezután lehet 2019-ig várni, hogy megerősítsék a karosszéria szabályait és a többit, mert csaknem egy év marad a megvalósításukra. Végül egy év vagy még több jut arra, hogy a kereskedelmi oldalt is megtárgyaljuk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: