DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Brawn megakadályozná a Ferrari kiszállását

Bár korábbi szavai szerint el tudná képzelni az F1-et nélkülük is, Ross Brawn a legkevésbé sem szeretné, ha a Ferrari a fenyegetéseit beteljesítve elhagyná a sorozatot – a vétójoguk miatt viszont nem aggódik.

Noha ezúttal is sokan csak legyintettek, amikor a Ferrari elnöke az előző év végén harsány stílusban kifejezte nemtetszését a Formula-1 2021-től tervezett új szabályaival kapcsolatban, amelyek több elem egységesítését és a motorok egyszerűsítését helyezik kilátásba, Sergio Marchionne szerint nagyon is érdemes komolyan venni fenyegetésüket, miszerint adott esetben a Ferrari akár ki is szállhat a sportból.

Ross Brawn, a Liberty Media kötelékében az F1 sportszakmai ügyeit intéző szakember korábban ugyan elmondta, hogy a királykategória a maranellóiak nélkül is képes lenne tovább működni, most azért hangsúlyozta, hogy a megegyezés előremozdításán fáradozik, hiszen ő sem venné szívesen, ha egykori csapata hátat fordítana a sportnak.

28750859_377130042754243_7058595287152984064_n



„Tíz éven át náluk dolgoztam, így továbbra is a szívemben őrzöm a csapatot. A Ferrari a sport ikonja, ezért remélem, hogy találni fogunk olyan megoldást, ami mindannyiunk számára elfogadható, hiszen nem akarjuk, hogy a Ferrari továbbálljon” – mondta Brawn, majd utalást tett arra, hogy az olaszoknak alighanem el kell majd fogadniuk a kiegyenlítettebb bevételelosztást és kiemelt státuszuk csorbítását. „A sportnak igazságosnak kell lennie minden résztvevőjével, így a Ferrarival is. Való igaz, hogy a Ferrari rendelkezik vétójoggal, de legjobb tudomásom szerint még sohasem használták, legfeljebb meglobogtatták párszor.”

Brawn mindenesetre azt vallja, hogy semmihez nem szabad görcsösen ragaszkodni az F1-ben, és ezt nemcsak a Ferrarira, de az autók folyamatosan javuló tempójára is érti. Az Auto Motor und Sportnak kifejtett véleményében amellett érvel, hogy a nézőket a sebesség kevésbé érdekli, mint az autók külseje és a pályán látott küzdelmek.

„A MotoGP motorjai 30 másodperccel lassabbak körönként az F1-nél, de mégis elképesztően gyorsnak tűnnek. A sebességnél sokkal fontosabb, hogy az autók jól nézzenek ki és képesek legyenek csatázni egymással. Esőben sem hallottunk még senkit panaszkodni, amiért a köridők 15 másodperccel gyengébbek” – mutatott rá a szakember. Vajon már forral valamit a fejében ezzel kapcsolatban?

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: