Adrian Newey egy kisebb kitérő után teljes erőbedobással tért vissza a Red Bullhoz, és segítette az F1-es csapat idei, RB14-es típusának fejlesztését. A technikai igazgató jelenlétének szemmel látható eredménye lett: az energiaitalos csapat tavaly év eleji (kissé puritán kinézetű) autójához képest az idei típuson több izgalmas részletet is felfedezhetünk, melyek mind az autó körül generált légáramlatok minél hatékonyabb elvezetésére szolgálnak. Christian Horner szerint az autó mozgásából is egyértelmű, hogy milyen jól sikerült a 2018-as karosszéria.
„Nehéz nagyobb következtetéseket levonni, de a Barcelonában látottak alapján szerintem a kanyarokban semmivel sem vagyunk lemaradva (a Ferrarihoz és a Mercedeshez képest). A saját szemével megbizonyosodhat róla bárki, hogy az autó milyen jól mozog a pályán. Nagyon optimisták vagyunk, hiszen az RB14-es jól reagál a beállításokra és jó visszajelzéseket ad a pilótáknak, így a szezonkezdetre egy kiváló kiindulópontként szolgál. Tisztában vagyunk vele, hogy az ellenfeleinkhez képest mely területeken van hátrányunk. Ezeket kell kompenzálnunk” – nyilatkozta a csapatvezető az Autosportnak.
A Renault már hetekkel ezelőtt azt kommunikálta, hogy mennyire fontos számára a megbízhatóság, amiért akár még teljesítményt is hajlandó feláldozni. Motorvásárlóként minden csapat ki van téve a gyártó döntéseinek, így a Red Bull ha a feje tetejére is áll, akkor sem lesz képes erősebbé tenni a francia motort. Horner szerint ezt az erőforrást használva még egy kiváló karosszéria sem lesz elég arra, hogy egy egész szezonon át maguk mögött tartsák majd a legnagyobb riválisokat. A saját levükben viszont nem akarnak forrni, így igyekeznek azokat a területeket tovább tökéletesíteni, amelyekre befolyásuk van. „Arra koncentrálunk, amire hatásunk van: a saját teljesítményünkre, a saját megbízhatóságunkra és arra, hogy minden felmerülő lehetőséget ki tudjunk használni. Azért lesz néhány pálya, ahol mindenki másnál erősebbek leszünk.”
Horner szerint a Renault első fejlesztőcsomagja a Spanyol Nagydíj magasságában érkezhet, addig is kénytelenek lesznek azzal gazdálkodni, amit most kaptak tőlük. „Az első három-négy pálya eléggé erőforrás-igényes, így ezek a versenyek kemények lesznek számunkra. Bármire is számíthatunk majd a második számú motoruktól, az vélhetően addigra érkezik meg, mire visszatérünk Európába. Mivel Kína, Bahrain és Ausztrália is eléggé erőigényes pálya, így eléggé függünk a francia kollégáinktól.”