Mindig is tudtuk, hogy egy Formula-1-es pilótánál sosem előnyös, ha magas, de leginkább, ha a testsúlya jelentősen meghaladja az ideális értéket. Tavaly sokszor kapott kritikát a Sauber svéd pilótája, jól látható túlsúlya miatt, a svájciak pedig azt is kiszámolták, nagyjából mennyi veszteséget jelentett ez neki.
Ericsson a leggyengébb autót vezette az év során (bár már régen nem újonc a Formula-1-ben) és végül az egyetlen olyan pilótaként zárt, aki úgy nem szerzett pontot, hogy egész évben versenyzett. A csapatvezetés biztos benne, hogy az év közepén mutatott gyenge teljesítmény a testsúlyának volt köszönhető.
A szezon vége felé egyre többször megszorította, időnként meg is verte sokra tartott csapattársát, talán éppen ez szólt a német ellen a 2018-as pilótafelállás megalkotásakor (meg természetesen Ericsson komolyabb szponzori háttere). Charles Leclerc végül Wehrlein helyét vette át, a svédet pedig megtartotta a csapat.
„Úgy vélem, ha megnézzük Marcust a tavalyi évben, rengeteget fejlődött a szezon során. Legyünk őszinték, szinte végig komoly túlsúllyal küzdött. Az évad közepén nagyjából tíz kiló felesleg volt rajta, ez az elemzések alapján négy tizedmásodperc hátrányt jelent körönként” – nyilatkozta Frederic Vasseur csapatfőnök a RACER szakoldalnak.
„Az év végére némileg sikerült felzárkóznunk, ahogy Marcus is láthatóan fejlődött. Pascalhoz képest is jól teljesített. Az idei évben pedig egy jó egyensúly alakulhat ki a tapasztalt és az újonc pilóta között” – tette hozzá a csapatfőnök.