Átalakítás alá esik az Egyesül Államok Nagydíjának helyszíne, az austini versenypálya azokon a pontokon, ahol vitás helyzetek alakultak, vagy alakulhatnának ki a pályát határoló fehér vonalak figyelembe nem vételével. Az FIA egyszerűen elhelyez néhány kerékvetőt a megfelelő helyeken.
Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting nyilvánosságra hozta, hogy az idén, a versenynaptár szerint október 21-én megrendezendő USA Nagydíj során ne történhessen olyan, rengeteg vitát kiváltó eset, mint Max Verstappené az utolsó körben. Hosszú napokon át tartott ugyanis az odamondogatás a Red Bull holland pilótája, a rajongók és az FIA között.
A hátulról, gyors ütemben felzárkózó Verstappen az utolsó körben érte utol a nála lassabb Kimi Raikkönent, majd a tizenhetes kanyarban, egyértelműen a pálya négy kerékkel történő elhagyásával előzte meg a finnt, emiatt öt másodperces visszasorolásban részesült, így nem tarthatta meg dobogós helyét.
A Red Bull és pilótája szerint a legfőbb gond az volt, hogy a verseny során számos pilóta átlépte négy kerékkel a fehér vonalat több alkalommal is, például az első kanyarban, akár előnyszerzési célból is és rajta kívül senkit nem büntettek meg. Ezt rendkívül igazságtalannak tartották a bikák.
Charlie Whiting kijelentette, a pálya határait változatlanul figyelembe kell venni, ám az új kerékvetők, reményei szerint, meg is előzik a vitás eseteket. „A szemléletmód nem változik, csak egyértelműbb lesz minden. Emlékezzünk, 2016-ban Lewis Hamilton levágta az első sikánt Mexikóban, de tavaly már nem történt ilyesmi, mert szigorúbban figyeltünk”.
„Megpróbálunk az ilyen esetektől megszabadulni. A COTA (az austini versenypálya) az egyik jó példa erre. Néhány alacsony kerékvetőt helyezünk el, ahol Max elhagyta a pályát. Lesz néhány ugrató az utolsó és az első kanyar kijáratánál is. Folyamatosan tanulunk, de egy kicsit olyan, mintha egy lufit nyomkodnánk. Ha megnyomod az egyik oldalán, kipúposodik a másikon és fordítva. Ez történik velünk is. Úgy vélem, most már elég közel kerültünk ahhoz, hogy ne nagyon kelljen aggódnunk amiatt, hogy egy pilóta, előnyszerzés céljából elhagyja a pályát” – nyilatkozta Charlie Whiting.