„Lehet, hogy azt tettetjük, hogy egyedül saját magunkra fókuszálunk, de nem verünk át senkit. Kínzó részletekbe menően figyeljük, miben sántikálnak a többiek” – beszélt arról James Allison, a Mercedes technikai igazgatója, hogy téves az a kép, mely szerint az istállók a teszteken kizárólag a maguk teendőivel foglalkoznak. Elmondta, milyen módszerekkel monitorozzák a konkurenciát. Vannak köztük olyanok, melyekre nem is gondolnánk.
„A stratégáink minden elérhető információt átböngésznek, hogy az erősorrendre következtessenek a köridők mintázatából és GPS-nyomokból. Az aerodinamikai mérnökök és tervezők egy óriási és egyre nagyobb fotóarchívumot vizsgálnak át, melyben érdemleges innovációk után kutatnak. Meghallgatjuk a bokszutcai pletykákat, és temérdek nonszenszből kiszűrjük az olyan ismétlődő témákat, melyekben igazság lehet” – sorolta a módozatokat Allison.
Itt még nincs vége a sornak: „A szomorúbbak köztünk még a nap végi sajtóközleményeket is átolvassák, és az idézett sorok között olyan utalásokat keresnek, melyekből leszűrhető, hogy a csapat kissé önelégült, vagy éppenséggel azon van, hogy megőrizze a csapatszellemet.”
„Néhány dolgot azért teszünk, mert megszállottak vagyunk, mert szeretjük a sportot, és mert nem tudunk ellene tenni” – vallotta be a szakember, hogy egyes módoknak igazi haszna nincsen, csak megszokásból gyakorolják. „De vannak olyanok, melyek valós értéket hordoznak. Mindezen erőfeszítés végeredménye egy összetett kép ellenfeleink erősségeiről és gyengeségeiről, amely ráhatással van a következő hetekre és hónapokra vonatkozó fejlesztési döntéseinkre.”