A Mekies érkezését kétsoros közleményben tudató Ferrari nem tért ki arra, hogy a szakember milyen pozícióban illeszkedik a csapat mérnöki struktúrájába, csak annyit, hogy a műszaki igazgatónak, Mattia Binottónak fog jelenteni. A közlemény még egy érdekes részletet tartalmaz: Mekies szeptember 20-án csatlakozhat a csapathoz.
Az FIA ezzel párhuzamosan közölte, hogy a biztonsági igazgató júniusig látja el feladatait, azonban Formula-1-es tevékenységeit azonnali hatállyal beszüntetik, tehát Ferrarinál való munkába állása előtt fél évig el lesz tiltva az F1-től.
Laurent Mekies 2014-ben biztonsági igazgatóként csatlakozott a Nemzetközi Automobil Szövetséghez – ebben a pozíciójában ő irányította a halo kifejlesztésének és bevezetésének munkálatait. 2016 óta az FIA megbízásából a Formula-1 helyettes versenyigazgatója is, Herbie Blash nyugdíjba vonulása után kapta meg a pozíciót. Szóba került, hogy felettese, Charlie Whiting távozása esetén ő örökölheti a versenyigazgató szerepét.
Mekies korábban Formula-1-es csapatoknál ténykedett mérnökként: 2001-ben az Arrows alkalmazottjaként kezdte, majd dolgozott a Minardinál – Baumgartner Zsolt versenymérnökeként – és Toro Rossónál is.
A közelmúltban már csatlakozott egy FIA-tisztviselő Formula-1-es csapathoz, az az eset pedig negatív visszhangot keltett: Marcin Budkowski, a szövetség technikai delegáltja pontos műszaki információkkal rendelkezett minden csapat autójáról, ezért övezte felzúdulás Renault-hoz való csatlakozását. Mekies esetében a hasonló reakció nem valószínű: egyrészt a fél év szünet miatt, másrészt mert nincsen birtokában olyan tudás, mint amellyel Budkowski rendelkezett.
Múlt héten az FIA-hoz csatlakozott egy korábbi Ferrari-mérnök: Nikolas Tombazis, aki a csapat főtervezője volt 2014-ig, az együléses kategóriák műszaki vezetője lett.