A szezon kisebb balhéinak egyike volt Marcin Budkowski, a dezertőr FIA-s szerződtetése: a Formula-1 műszaki főnökeként minden 2017-es autót és motort ismerő, azaz egy csapat számára felbecsülhetetlen tudással rendelkező szakembert leigazolta a Renault. A franciák azóta a közfelháborodásnak engedve módosítottak annyit a megállapodáson, hogy új szerzeményük csak április 1-jén, azaz a szezonnyitó után áll munkába. Ez fél év kihagyást jelent, de vannak, akik szerint ennél is több lenne helyénvaló – köztük az FIA elnöke, Jean Todt.
„A csapatok dühösek voltak? Hát még az FIA milyen dühös volt! Szoktam mondani, hogy amikor tehetséges mérnökök távoznak, sosem örülhetsz” – mondta a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke az Autosport lapnak. „Ezek a szakemberek svájci szerződéssel rendelkeznek, emiatt pedig meg van kötve a kezünk. Ez csak három hónap kötelező szabadságot írt elő. A Renault-val végül megállapodtunk, hogy csak április 1-jén kezd, hat hónap után.”
Todt úgy véli, az istállók könnyen tehetnének arról, hogy az eset ne ismétlődhessen meg: „Ha a csapatok összességében nem elégedettek, akkor könnyen köthetnének úriemberek közti megállapodást. Mindannyian megígérnék egymásnak, hogy nem alkalmaznak FIA-munkatársat vagy mérnököket anélkül, hogy betartják a minimum egyéves kényszerű szabadságot.”
„Ami minket illet, megpróbáljuk a legszilárdabb szerződést létrehozni, amely minket és őket is véd, de nincs nagy mozgásterünk” – beszélt arról, hogy a csapatok becsületbeli megállapodása az egyetlen módja, hogy Budkowskiéhoz hasonló esetek ne forduljanak elő.