DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

Futamgyőzelmet akar a McLaren

Nem nagyon szerette volna kimondani Eric Boullier, hogy a csapat célja egy futam megnyerése a nehéz hondás évek után, végül azonban oda lyukadt ki, hogy „a McLarennek nyernie kell”.

Továbbra is nehéz megfogalmazni, mire számíthat a McLaren az új, Renault által biztosított motorral 2018-ban. Egy szakértő számítása szerint az első teszt alapján az ötödik erőt képviselik, ami arra utal, hogy a dobogóra való visszatérés sem lesz egyszerű feladat. Ha azonban a Red Bullt nézzük – a két csapat motorja azonos lesz, a McLaren pedig a Honda-érában előszeretettel hangoztatta, milyen erős karosszériája van – a győzelmet kellene megcélozni.

Ezt a kérdést firtatta a spanyol AS lap. Eric Boullier azonban először csak annyit mondott, „nem kommentálja”, hogy ez lenne a csapat célja. „Még nem tudjuk, kicsit még várnunk kell. Túl korán tartunk, és nézzük meg, milyen volt az időjárás. Ha már tudjuk, hogy egyáltalán hol vagyunk, akkor elkezdhetünk gondolkodni azon, ki ellen versenyzünk. De természetesen, mivel azonos a motorunk, a referencia számunkra a Red Bull.”



Elégedett lenne a csapat egy vagy két dobogós helyezéssel év végén? „Nem” – válaszolta Boullier. És a győzelem? „Nem tudom. Nem akarok elvárosokat megfogalmazni. Nincsenek elegendő ismereteink, tehát várunk.”

„Ami biztos, én nyerni akarok, semmi mást. De ha valaki nyerni akar, helyes elvárásokat kell megfogalmaznia, ami a céljaihoz vezet, nem szabad hibákat elkövetnie” – folytatta a francia szakember, aki kezdeti elzárkózása ellenére végül csak belelovallta magát a győzelem gondolatába. „Tehát én nyerni akarok, nyerni akarunk, a McLarennek nyernie kell. Ez vagyunk mi. De először is, lássuk, hol állnak a többiek. Első célunk, hogy a Renault-val és Red Bull-lal harcoljunk, aztán majd meglátjuk.”

„A motor lineárisabb, agilisabb, együttműködőbb. Felkészültek vagyunk, amennyire lehetünk” – tért ki a Renault erőforrására. A Red Bull-lal ellentétben az sem zavarja, hogy a gyártó háttérbe helyezi a teljesítményt, és fejlesztéseivel az első versenyig csak a megbízhatóságra koncentrál: „Meg tudom érteni a Renault-t. A tavalyi év vége nehéz volt számukra, ezért talán többet kell dolgozniuk a megbízhatóságon, mint a Ferrarinak és Mercedesnek.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: