Tegnap jelent meg a hír, hogy a Renault a szezonnyitóig nem a lóerők növelésére fog koncentrálni, hanem a megbízhatóságra irányuló fejlesztésekre. „A célunk az, hogy többé-kevésbé ugyanolyan teljesítménnyel kezdjük a szezont, mint a tavalyit befejeztük” – mondta Cyril Abiteboul, a Renault Sport ügyvezetője. Eközben arról hallani, hogy a Mercedes újból erősödött, és közel van az 1000 lóerős határ átlépéséhez: a francia gyártó motorját használó Red Bullt éppen ezért nyugtalanítja a Renault terve.
„Ez aggaszt minket. Ha a Mercedes által említett adatok valódiak, akkor a különbség csak szétnyílni fog” – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. „A Renault már saját csapattal rendelkezik, saját kívánalmaik vannak, melyeknek meg akarnak felelni. A megbízhatóság pedig nagy prioritás volt a Renault számára a tél folyamán.”
„Több próbakilométert megtettek, mint a V6-os érában korábban, ami azt jelenti, hogy felkészültebben kezdik meg ezt az évet. Remélhetőleg ez lehetővé teszi majd, hogy elkezdjenek a teljesítményre fókuszálni. Abban bízunk, hogy több erőhöz jutunk, a motorszállítók teljesítménye pedig egymáshoz fog közelíteni” – mondta Horner, szavai pedig ugyanúgy tekinthetők bizakodásnak, mint a Renault burkolt sürgetésének.
Horner szerint nem lenne örömteli fejlemény, ha a Mercedes még egy éven át dominálna a sportban. Hozzátette: „Ez is csak azt hangsúlyozza, miért kell idén letisztázni a 2021-es motorszabályokat. A probléma az, hogy ha túljutunk az év közepén, akkor a gyártók azt mondják, nem maradt elég idejük 2021-re. Sok a helyezkedés jelenleg. Alapvető fontosságú a kereskedelmi jogtulajdonos és az FIA részéről, hogy egyértelmű állásfoglalással és szabályokkal álljanak elő, különösen a motorra vonatkozóan, az év közepéig” – célzott arra is, hogy a motorgyártók időt húznak, amivel az új szabályok bevezetését akarják elodázni.