Bár az előző években megszokhattuk, hogy a négy motorgyártó közül a Honda kullog a sor végén, a Renault sem igazán lehetett büszke a teljesítményére: megbízhatóság és motorerő terén is jelentős lemaradásban voltak a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest is. Mivel idén már csak három hajtásláncot lehet majd felhasználni a szezon közben, a franciáknál úgy döntöttek, elsősorban a megbízhatóságra helyezik a hangsúlyt a teszteken:
„Szándékosan döntöttünk úgy, hogy hozunk néhány kompromisszumot az első motorral kapcsolatban, hogy biztosra menjünk, hogy megfelelő alapokkal rendelkezünk” – nyilatkozta Cyril Abiteboul ügyvezető igazgató a Motorsport.com szakoldal hasábjain. „Ha megbízhatósági problémákkal érkezünk meg az első futamra, akkor az nemcsak azt a hétvégét befolyásolja, hanem az egész szezont. Ezt nem engedhetjük meg magunknak. A legfontosabb, hogy meglegyenek az alapok, és részletes tervet dolgozzunk ki az idényre, összehangolva a fejlesztéseket a gyárban az új erőforrások bevetésével, hiszen nagyon limitált a számuk.”
Abiteboul ugyanakkor azt is elmondta: egyelőre biztató eredményeket produkáltak a tesztpadon, és jóval többet tudtak eddig menni, mint az előző holtszezonok során. A Renault vezetője hozzátette: az első teszten nem fognak rámenni a köridőkre, a második héten viszont már várható, hogy jobban megmutassák a valós erejüket. A szakember abban bízik, hogy a teljesítményük a megbízhatóságra való fókuszálás ellenére is megüti majd azt a szintet, mint a tavalyi évadzáró Abu Dhabi Nagydíjon:
„A célunk az, hogy többé-kevésbé ugyanolyan teljesítménnyel kezdjük a szezont, mint a tavalyit befejeztük, ami igazából egy elég jó kiindulási alap. Szeretnénk, ha még megbízhatóbb lenne, valamint sokkal kiegyensúlyozottabban adná le az erőt, és nem kellene lejjebb csavarnunk a motort megbízhatósági vagy túlmelegedési problémák miatt. Nyilvánvaló, hogy a második és majd a harmadik erőforrás is komoly előrelépést fog jelenteni.”