DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 29. péntek
F1

A Mercedes miatt figyelik jobban a motorokat?

Figyelmeztetést kaptak a motorszállítók: a partnercsapatoknak teljesen egyenértékű erőforrást kell biztosítani. A gyanú szerint a Mercedes miatt volt szükség direktívára – Toto Wolff állítja, még az üzemmódok is megegyeznek.

Technikai direktívát küldött ki az FIA a csapatok részére, melyben felhívja a figyelmet, hogy a motorszállítóknak a gyári és ügyfélcsapatok számára is azonos technológiát – informatikából vett kifejezéssel élve hardvert és szoftvert – kell biztosítaniuk. A használt üzemanyag és olaj specifikációjának ugyancsak azonosnak kell lennie, hacsak az ügyfélcsapat nem eltérő beszállítóval van szerződésben.

A Nemzetközi Automobil Szövetség akkor küld ki technikai direktívákat, emlékeztetve a szabályokra, ha valaki vélhetően nem tartja be vagy sajátosan értelmezi azokat. Az Autosport lap bennfentes forrásaitól úgy tudja, hogy a figyelmeztetés elsősorban a Mercedesre irányult, nem a Ferrarira vagy Renault-ra. Elképzelhető, hogy a két ügyfél valamelyike, a Williams vagy a Force India fordult a testülethez, hogy így harcoljon ki egyenértékű motorokat a Mercedestől – erre utalt Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke, aki csak annyit mondott az ügyben a médiának, hogy „kérdezzék meg Claire Williamst.” Toto Wolff a Mercedestől is kommentálta az ügyet.



„Nem gondolom, hogy a mi ügyfeleink bármelyike szorgalmazta volna. És nem is releváns számunkra, mert a szabályok már egy ideje kimondják, hogy erőforrás szempontjából egyenlő hardvert és szoftvert kell biztosítanunk, és ennek mindig megfeleltünk” – bizonygatta nem meglepő módon a sportigazgató Wolff, hogy a Mercedes mindent megad ügyfeleinek.

Állítása szerint még a bűvös időmérős módot is, melynek köszönhetően a gyári csapat a Q3-ban akár fél másodperccel is gyorsabb tud lenni: „Azonos üzemmódokat használnak az ügyfelek és mi, semmiféle eltérés nincs. A megengedett futásteljesítmény is megegyezik a gyári csapatéval. Az üzemanyagra ugyanez a filozófia érvényes, mert a motorjaink egy bizonyos változatra vannak beállítva.”

„Ha bármi gyanú fel is merült, számunkra biztosan nem fog következménnyel járni. Abban hiszünk, hogy az üzemmódok és motor kalibrációjának megosztásával hat autó között többet tanulunk, mint ha eltérő specifikáció jutna az ügyfeleknek és gyári csapatoknak” – hangsúlyozta Wolff.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: