A kétszeres világbajnok több kört tett meg, mint akárki más: a havazás és rendkívüli hideg által megcsonkított nap során 11-szer ért körbe, míg a mezőny teljes körszáma 17 volt. Ebből 10 kört az utolsó órában teljesített, melynek szüneteiben az MCL33-on – a McLaren beszámolója szerint – több beállítás-módosítást végrehajtottak, végül pedig még köridőt is futott, amire senki más nem vállalkozott.
„Jó dolog, hogy a mi autónk gyűjtötte be a legtöbb kört ma! Tudjuk, hogy az eredménylista a téli tesztelés során nem igazán releváns, de mindig jó érzés az első helyen lenni” – áll Alonso elégedett nyilatkozata a McLaren hírlevelében. „A rossz időjárási körülmények az egész napot megnehezítették, még hó is esett, ebből fakadóan egyértelműen nem normál tesztnap volt a mai, sokan pedig úgy döntöttek, hogy nem is jönnek ki.”
A spanyol kiemelte, mivel a Renault-motor új a csapatnak, számukra különösen fontos, hogy minden lehetőséget megragadjanak: „Egyes ellenőrzéseket el kellett még végezni az autón. Ezek nagyon korai napok az új csomagunkkal, minden egyes körrel újdonságokat tanulunk. Úgy döntöttünk, hogy reggel elvégzünk néhány háttérvizsgálatot a garázsban, melyek talán nem kritikusak az autó teljesítménye szempontjából, de tanulhatunk belőlük.”
„Abban a néhány körben, melyet a nap végén megtettünk, sikerült értékes adatokat gyűjtenünk jövőbeli fejlesztéseinkhez, így a kevéske futással is, amit meg tudtunk oldani, nagyon pozitív információkra tettünk szert. Boldog vagyok, hogy a mindenki számára nehéz tesztnap ellenére nekünk sikerült a legtöbbet kihoznunk belőle” – hangsúlyozta, hogy hatékonyságban a McLaren vitte a prímet harmadik tesztnapon.