Amikor kockás zászlóval leintették a barcelonai teszt első napját, Fernando Alonso 1:21-es körrel még az eredménylista ötödik helyén szerepelt, később azonban módosítottak a sorrenden, és a spanyolt a hetedik pozícióba helyezték át, egy másodperccel rosszabb köridővel. A magyarázat az az emlékezetes pillanat volt, mikor Alonso a sikánt levágva, a pálya korábban használt, gyorsabb nyomvonalán előzte meg Brendon Hartley Toro Rossóját. Ez a köre volt a leggyorsabb, és szabálytalannak minősült.
Alonso tesztnapjának másik nagy pillanata az volt, mikor öt kör megtétele után a kavicságyban kötött ki, egy kerékanya ugyanis megadta magát, a McLaren kereke pedig levált. A csapat vezetéséhez hasonlóan a kétszeres világbajnok úgy gondolta, ezt az esetet jócskán felnagyították:
„Arra gondoltam, hogy jó napotok van nektek, srácok!” – mondta nevetve a McLaren sajtótájékoztatóján összegyűlt újságíróknak. „Pontosan erre gondoltam, mert egy nagyon, nagyon apró probléma történt, de nagyon szembetűnő, látványos. Ha egy autó a kavicságyban van, akkor úgy tűnik, mintha nagy dolog történne. Igaz, hogy hat másik csapat a garázsba zárkózott, szétszerelt autóval, de arról nem készültek képek. Sok csapat volt gondban, tényleges nagy gondban, mi meg egy kerékanya miatt leszünk a nap főszereplői. Tehát rátok gondoltam!”
A McLarennek a teszten kell kiismerni az új Renault-motort, Alonso pedig az eddig tapasztaltak alapján pozitívan ítéli meg a váltást: „Nyilván ezek még nagyon korai napok, de az autó remekül működött, a motor remekül működött. Sokakat ismerek a Renault-tól a múltamból, a garázsban dolgozó srácok 80 %-át. Tudom, milyen keményen dolgoznak, mennyi figyelmet szentelnek a vezethetőségre, a motorteljesítményre, és jókat tudok csevegni velük.”
„Ezt tapasztaltam a filmnapon és itt is. Minden nagyon simán és jól megy. Van pár dolog, amit változtatni, adaptálni akarunk, de eddig, különösen a motort illetően, extrémen boldog vagyok. Úgy vélem, hatalmas potenciál van a McLaren-Renault-ban” – mondta az optimista Alonso.