DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Ilyen megoldásokkal nyernének az élmenők

Melyik F1-es csapat készített szárnyakat a visszapillantó tükrökből? Mennyire egységes a Ferrari designja? Kié lehet a leggyorsabb autó? A Motorsport szakértője kielemezte a topcsapatok megoldásait.

A 2018-as Formula-1-es szezonra készülve holnap ilyenkor már egy fél tesztnapon túl lesznek a csapatok, de az addigi izgalmakig még vessünk egy utolsó pillantást a három élcsapat technikai megoldásaira. A Motorsport.tv szakértője, Craig Scarborough elemezte ki az autókat.

Bár elsőre semmilyen világmegváltó megoldást nem láthatunk rajta, a Mercedes idei modelljének futóművén például egyértelmű fejlődések vehetők észre. „Az első benyomás az, hogy a W08 [a tavalyi autó] idei szabályokra átszabott verzióját látjuk” – magyarázta a szakértő. „De nem is kellett sokat módosítaniuk rajta – mindössze a tavalyi, problémákat jelentő viselkedésén kellett még javítaniuk. Ahogy ők fogalmaztak, a díva jellemzőitől kellett megszabadulniuk. A később várható aerodinamikai módosításokkal együtt nem alaptalan az elképzelés, hogy ez az autó lesz odakint a leggyorsabb.”

Scarborough a Ferrari idei szerzeményét „elejétől végéig gyönyörűen kidolgozottnak” nevezte, amin „annyi minden történik” egyszerre. „A Ferrari elővette a tavaly kiötlött terveit, és onnan folytatta, ahol abbahagyta. Az oldaldobozokat továbbfejlesztették, első pillantásra eléggé zavarosnak is tűnnek. Amin rögtön megakadt a tekintetem, az a visszapillantó tükrök kialakítása – úgy látszik, a tervezők szó szerint apró szárnyakat szabtak belőlük. A pilóta melletti oldalsó légbeömlők pedig hihetetlen aprók.”

A szakember számára a Red Bull legszembetűnőbb jellemzője – az álcafestésen kívül – az oldaldoboz kialakítása. Több más csapattal ellentétben ők többet tettek, mint egyszerűen lemásolták a maranellóiak tavalyi designját. „A felfelé szélesedő oldaldobozt nevezhetjük a Ferrari-féle megoldásnak, ám a Red Bullnak más elképzelése van erről a területről. Nagyon érdekes lesz látni, hogyan oldották meg az erőforrás hűtését. Az autó oldalsó részén Adrian Newey egyértelmű kézjegyei láthatók.”

Scarborough egy lényeges dolgot külön kiemelt: bármelyik csapat autójáról is van szó, az első légterelő kialakításával most még felesleges foglalkozni, hiszen nagyon egyszerű néhány fénykép kedvéért egy régit felszerelni. A Renault például szinte teljesen a tavalyi autóját használta a pár nappal ezelőtti bemutatóján.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: