DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Hiába lázad a Ferrari, a döntés az F1-tulajé

Rácsapott az asztalra az F1-tulajdonos Liberty Media – hiába lázadoznak bizonyos csapatok a változások ellen, a tulajdonosé az utolsó szó, ő pedig a nézőket akarja kiszolgálni.

Ahogy arról korábban már többször beszámoltunk, bizonyos csapatokból jelentős ellenállást váltott ki az, ahogy a Liberty Media megpróbálja felpezsdíteni, XXI. századivá tenni a Formula-1-et. A 2021-es motorszabályok, a bevételek egyenlőbb visszaosztása és a sport marketingje is olyan területek, amelyekről finoman szólva sincs egyöntetű véleménye a száguldó cirkusz istállóinak. A Ferrari-elnök Sergio Marchionne néhány hónapja odáig ment, hogy egyenesen csapata kivonulásával fenyegetőzött. Az F1 kereskedelmi főnöke ezekre reagálva emlékeztette a csapatokat, hogy a show-ért ők felelnek, ezért a végső döntés is az övék.

ferrari_logo



„Szerintem minden csapat tisztában van azzal, hogy milyen irányba akarjuk vinni a Formula-1-et – csak nem mindenki ért vele egyet” – nyilatkozta Sean Bratches Párizsban, egy Renault által szervezett eseményen. „Olyan kompromisszumokra készülünk, amelyek jobb környezetet teremtenek a sportág természetének, a versengésnek. A nézők hátat fordítanak nekünk, ha nem elég kiegyenlített a mezőny, számunkra pedig az ő elégedettségük az első.”

Bratches egy focis hasonlattal is élt, amely szerint ideális esetben a gyengébb felek tudják, hogy a bajnoki címet nem hódíthatják el, ám időnként még nekik is esélyük van a győzelemre. „Nézzük meg a Premier League-ben játszó Swansea City-t. A csapat szurkolói vélhetően tisztában vannak vele, hogy a végső győzelem nem lehet az övék, viszont egy-egy meccset az Arsenal, a Chelsea, a Manchester City, a Tottenham vagy a Liverpool ellen is behúzhatnak. Mi nem azért vagyunk itt, hogy kedvére tegyük valakinek – mi azért jöttünk, hogy a lehető legnagyszerűbbé tegyük ezt a sportot. Ez a mi küldetésünk. Nem fagyaszthatjuk be az erőviszonyokat, hiszen akkor nem beszélhetnénk sportról” – szögezte le Bratches. 

A tárgyalóasztalok körül is érdekesnek ígérkeznek a következő hónapok, hiszen a csapatok és a Liberty Media igyekszenek továbbvinni a tavaly megkezdett tárgyalásokat, például a 2021-es motorszabályokról.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: