Tegnap a Mercedes és a Ferrari is bemutatta idei versenyautóját. Jó eséllyel ismét ez a két istálló küzd majd a világbajnoki címért, talán még szorosabb lehet a versengés, mint 2017-ben. A szakértők közül többen is úgy vélik, akár a McLaren is csatlakozhat az első helyért vívott harchoz, valamint némi szerencsével a Red Bull.
De mire alapozza a Scuderia az idei, vágyott sikereket? „Az SF71H a tavalyi versenyautó továbbfejlesztése, ami már eleve egy jó projekt volt. Igyekeztünk is megőrizni elődjének erősségeit” – nyilatkozta Mattia Binotto, a vörös istálló technikai igazgatója.
„Az autó erőssége elsősorban az lehet, hogy a koncepció tervezésekor nem nélkülöztük az agresszivitást. A lassabb pályákon tavaly is igen jól szerepeltünk. De azt is tudtuk, hogy az aerodinamikán sokat kell fejlesztenünk, leginkább azért, hogy erősebbek lehessünk a gyors pályákon is”.
A technikai igazgató rámutatott, hogy az egyik fő fejlesztési irányvonal a motor megbízhatóságának és teljesítményének javításán volt. Az erőforrás a tavalyihoz képest feltétlenül fejlődött. „Ezen kívül hosszabb tengelytávot is választottunk, mint tavaly. Az oldaldobozok és a hűtés terén is számos újítással jelentkeztünk, az autó hátulján pedig szintén rengeteget dolgoztunk” – tette hozzá Binotto.
„Fantasztikus munkát végzett az egész csapat ezzel a csomaggal, igen keskenyre sikerült terveznünk az autót. Úgy véljük, a jelenlegi csomag kitűnő alapot nyújt majd a további aerodinamikai fejlesztésekhez. A halót is megfelelően beintegráltuk a gépbe. Irtózatosan sokat teszteltük a különböző elemeket, hogy minden jól működjön” – zárta gondolatait Binotto.