A francia csapat ötödikként mutatta be kedden 2018-as modelljét az F1-es alakulatok közül. Ekkor még nem volt róla szó, hogy a Renault a spanyol első osztályú futballigával fog kapcsolatot létesíteni a közeljövőben, és a LaLiga logója szerepelni fog 2018-as autón.
Antoine Magnan, a francia istálló szponzorokért felelős szakembere elmondta, mire lesz jó csapata számára az új partneri viszony: „Boldogok vagyunk, hogy bejelenthetjük ezt az izgalmas és egyedi kapcsolatot a LaLigával, a világ egyik legjobb futball ligájával. A Renault Formula-1-es csapatának és a LaLigának van néhány közös célja, például az, hogy világszerte növelje népszerűségét.”
„A Formula-1 és a LaLiga szezonjaival az egész évet felöleljük, és vannak átfedések a két szurkolótábor között, ami egy ugródeszka lehet az izgalmas tevékenységeinknél” - folytatta a szakember. A csapat Carlos Sainz révén egyébként valóban növelheti népszerűségét a spanyol futball drukkerek körében, aki egyébként nem titkolja, hogy a Real Madrid nagy drukkere.
Enrique Moreno, a LaLiga márkaigazgatója a spanyol futball népszerűsítését tartja szem előtt: „Olyan új ötleteket kerestünk, ami lehetővé teszi, hogy nemzetközileg hirdesse és támogassa a védjegyünket: 'Ez nem foci, ez a LaLiga'. A motorsportok és különösen a Formula-1 tökéletesen illeszkedik ebbe a stratégiába. Az F1 szurkolói potenciális focidrukkerek is egyben.”
„Ez az új, egy éves kapcsolat azért jött létre, hogy tovább növelje a LaLiga közönségét és márkáját” - zárta gondolatait Moreno.
Pár éve láthattunk egyébként hasonló parnteri viszonyt, amikor a Sauber szerződött le a Chelsea csapatával, de az a kapcsolat nem volt túlságosan hosszú életű.