DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Mercedes: Van, amikor a puha jobb

Legalábbis gumiban. A címvédők F1-es csapat úgy látja, a Pirelli 2018-as palettája el fogja érni a kívánt hatást, így idén jelentős gumikopásra és változatos párharcokra számíthatunk.

A tavaly év végi F1-es teszt alapján a Mercedes versenystratégiájáért felelős vezetője, James Vowles gumik terén jelentős változásokra számít idén. A Pirelli egyrészt minden abroncsát egy lépéssel puhábbra módosította, másrészt két új keveréket, a hiperlágyat és az szuperkeményet is bemutatta. Az olasz gyártó szerint ezekkel a változásokkal több bokszkiállásra és változatosabb versenyekre számíthatunk. A Mercedes szakembere is alátámasztotta ezeket az elképzeléseket: egy másodperccel gyorsabb autókat és futamonként két bokszkiállást vizionál. 

hamilton_rai_monza



„A puhák gumik nagyobb kopással, gyorsabban romló köridőkkel és több kerékcserével járnak” – magyarázta Vowles, és külön kiemelte, az eddig használt keményebb gumikkal előzni is nehezebb volt. „Tavaly annak sem esett vissza jelentősen a tempója, aki kopottabb gumikon ment, így az előzési pontokon a viseltesebb abroncs sem eredményezett nagy eltérést az autók között. 2018-ban nagyobb szerepe lesz a kopásnak, ami az előzéseket is elősegíti. Összességében tehát több bokszkiállást, kicsit több előzést és a köridőket tekintve nagyobb visszaesést jósolok” – foglalta össze a szakember.

Korábban a pirellis Mario Isola kifejtette, a tavalyi keverékek szándékosan lettek strapabíróak. Meglepő lenne, ha az idei módosítások nem a fenti eredményeket szülnék, hiszen tapasztalataira építkezve most már az F1 gumiszállítója is pontosan tudja, új érájába lépve mire van szüksége a sportnak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: