A wokingi istálló olyan versenyautót szeretne idén Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne rendelkezésére bocsátani, ami könnyen kezelhető és minél könnyebben beállítható legyen minden pályára. A gumikezelés is igen sarkalatos pontja a jó versenyautónak (emlékezzünk csak a Mercedes tavalyi gondjaira), idén ebben is rugalmasabbnak kell lenni a csapatoknak.
Immáron öt helyett hét különböző gumikeverékből választ a Pirelli minden versenyhétvégére, tavalyhoz képest újítás ugyanis a szuperkemény és a hiperlágy, ami a két véglet egyébként. Tavaly év végén, Abu Dhabiban egy tesztelésen már kipróbálhatták a hiperlágyat. Az erősebb gumikopás miatt a köridők gyorsabban fognak romlani, ez pedig megduplázhatja a futamokon eddig látott kerékcserék számát.
„A Pirelli már nyilvánosságra hozta az első versenyek választható gumikeverékeit. Miután megvizsgáltuk, arra jutottunk, hogy sokkal komolyabb lesz a gumikopás. Fél-egy másodperc közötti lehet körönként, sokkal nagyobb esély van egy kétkiállásos stratégiára, mint korábban” – nyilatkozta Tim Goss, a McLaren technikai igazgatója.
„Úgy vélem, lassan elindultunk a megfelelő irányba a két kiállással. Sokat kell még tanulnunk a gumikról, Abu Dhabiban már kipróbáltuk, de számos különböző pályán tesztelnünk kell, más körülmények között. A különböző keverékek egymást közt sem egyformán működnek, van, ahol két szett között kicsi a különbség, van, ahol jóval nagyobb. De összességében szerintem a Pirelli jó irányba halad” – tette hozzá Goss.