Fernando Alonso 2018-ban elképesztően sűrű programot állított össze magának, hiszen a Formula-1-es futamok mellett a WEC versenyein is rajthoz áll – a japán forduló időpontjának minapi áthelyezésének köszönhetően ráadásul az összesen. Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója ennek ellenére sem tart attól, hogy a spanyol versenyző figyelmét túlságosan megosztaná a kettős szerep, főleg azért, mert a toyotás kötelezettségeit a versenyzésre korlátozták:
„Fernando tulajdonképpen csak a Toyota versenyautójának vezetésére kapott engedélyt. Ami a szponzori vagy kereskedelmi megjelenéseket illeti, azok nagyon minimálisak lesznek” – magyarázta a Motorsport.com hasábjain. „Igyekeztünk mindent minimalizálni, beleértve az utazásokat vagy a szponzori érdekek ütközését, nem akarjuk, hogy ilyen konfliktus legyen a McLaren és a Toyota között. Ha pedig mégis olyan támogatójuk lenne, amely ütközik a mi érdekeinkkel, akkor nem hagyhatjuk, hogy Fernando rivális szponzor öltözékében sétálgasson. Mindenekelőtt ő a McLaren pilótája és egy F1-es versenyző.”
Brown szerint a toyotás projektnek semmilyen negatív kihatása nem lesz a McLarenre: „Nem, egyáltalán nem. Amúgy mit csinálna azokon a hétvégéken? Nem tesztelné az F1-es autónkat, nem is ülne a szimulátorunkban, szóval vagy gokartozna, vagy golfozna, ehelyett viszont a Toyota autóját fogja vezetni. Úgy tűnik, a szabadidejét is versenyautókban szeretné tölteni.”
Alonso főnöke attól sem fél, hogy a kétszeres Formula-1-es világbajnok kiégne vagy elfáradna a szezon folyamán: „Tudja, hogy mibe vág bele. Elképesztően felkészült: a Daytonai 24 órás után ült be a Toyota szimulátorába, és ki tudja, hány óráig volt ott. Úgy vélem, egy rendkívül különleges sportoló, aki olyan dolgokra képes, amely a legtöbbünket borzasztóan kimerítene. Nem hiszem, hogy csinálná, ha nem érezné úgy, hogy maximális szinten tudja ezt művelni.”