Az év azon szakaszán járunk, amikor a csapatok valószínűleg az utolsó simításokat végzik a 2018-as autókon. Három hét múlva már meg is kezdik a csapatok az év eleji teszteket, hat héttel később pedig már az idei év első futamgyőztesének nevét is tudni fogjuk.
A Mercedes csapatvezetője nyugodtabb lehet a szokásosnál, mert elmondása szerint jól haladtak a télen a W09 fejlesztésével: „Sosem lesz tökéletes vagy zavartalan a munka, mert az ember folyton a határokat feszegeti, és megpróbálja az autót a lehető legkönnyebbre és leggyorsabbra alakítani. Mégis azt kell mondanunk: egész jó telünk volt. Nem ütköztünk semmilyen problémába, de mindig stresszes a csapat az év ezen szakaszán.”
A 2017-es évben Hamiltonék megküzdöttek a Mercedes vezethetőségével, de a gyorsaságáról nem panaszkodhatott egyik pilóta sem. Wolff is egyetért abban, hogy övéké volt a tavalyi szezon legjobb autója: „A 'díva' néhány tulajdonságát azért nem tüntetnénk el. A W08-as volt a leggyorsabb autó az F1-ben, ő hozta a legtöbb pole-pozíciót, és nyerte meg a legtöbb versenyt 2017-ben. Ezért óvatosnak kell lennünk, hogy ne butítsunk a pozitív dolgokon, hanem orvosoljuk a problémákat, amik az autón jelentkeztek.”
Az osztrák szakember nem bocsátkozna jóslatokba a jövő évi modell teljesítményével és vezethetőségével kapcsolatban: „Azonnal analizáltuk, de amikor megyünk tesztelni egy hónapon belül, akkor fogjuk meglátni, hogy az autó egy kicsivel jobban viselkedik az elődjénél, vagy sem.”