A Lotus 2015-ös felvásárlása óta folyamatos újraszervezés alatt áll a Renault gyári istállója. Nagy szükség van az átalakításokra, ügyvezető igazgatójuk szerint ugyanis a lotusos korszak alatt folyamatosan lejtőn volt a szervezet. A több, mint két éve tartó folyamatnak már szemmel látható eredményei vannak: a személyzet körülbelül 100 fővel bővült, és Abiteboul szerint ez 2018-ban tovább fog folytatódni. A bővítésekben nagy szerepe lesz az FIA-tól érkező Marcin Budkowskinak is (ő az, akit a legtöbb csapat egyetlen riválisnál sem szeretne ott látni). A szakember dolga a csapatban zajló folyamatok optimalizálása lesz.
"Kitűztem egy célt a csapatnak és önmagamnak is” – magyarázta Abiteboul. „Középtávú terveink szerint úgy győznénk le a top csapatokat, hogy az erőforrásaik 85%-ából gazdálkodunk, ide véve a költségvetést és a létszámot is. Nem megyünk bele a költekezési versenybe – azt akarom elérni, amit ők, csak tőlük hatékonyabban. A Renault mindig is így működött a Formula-1-ben.”
Abiteboul szemmel tartja azt is, hogy az egyelőre képlékeny 2021-es szabálytervezetben akár személyzeti vagy pénzügyi korlátokat is szabhatnak a csapatoknak. Azt nem szeretné, hogy a frissen bővített csapatát 3-4 éven belül emiatt kelljen leépíteni. „Tovább fogunk gyarapodni, de lassítunk a tempón. Pazar, amit véghezvittünk, de kihívást is jelent ekkora fejlődést irányítás alatt tartani. Szerintem most lassítanunk kellene, hogy egy stabil alapot hozhassunk létre. Fel kell mérnünk az erősségeinket és a gyengeségeinket, tudnunk kell, mi működik, és mi nem. Nem akarunk túl nagyra nőni, hogya aztán leépítésre kényszerüljünk. Úgy gondoljuk, az enstone-i bázisunkon 700-750 fő lenne az ideális” – árulta el.