DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Mi a fő különbség Daytona és az F1 között?

A második 24 órás versenyére és második F1-es idényére készülő Lance Stroll mutatott rá, hogy míg előbbin akár a győzelemre is lehet esélye, addig a Formula-1-ben sokkal nagyobbak a különbségek.

Bár a hírek elsősorban Fernando Alonsóról szólnak a Daytonai 24 órás kapcsán, egy másik aktív Formula-1-es pilóta is rajthoz áll a szombat este rajtoló viadalon: Lance Stroll Jackie Chan csapatának egyik autójában kapott helyet Felix Rosenqvist, Robin Frijns és Daniel Juncadella mellett. Az egység a hatodik helyre kvalifikálta magát, így akár a dobogós helyezésekért is harcba szállhatnak. Stroll egyébként nem újonc a legendás viadalon, hiszen két éve debütált, amikor az ötödik helyen ért célba csapatával.

A fiatal kanadai saját bevallása szerint ugyanazért áll rajthoz Daytonában, mint Alonso: mert imád vezetni és motiválja a győzelem lehetősége. A Formula-1-gyel ellentétben ugyanis itt reális esélyt érez rá Stroll – ellentétben például Alonso főnökével:

stroll-williams-f1-dppi-1



„Teljesen más mentalitást igényel. Nagyszerű érzés itt lenni, miközben a győzelem gondolata is felmerülhet akár bennünk” – idézi szavait a Crash.net szakoldal. „Az F1-ben a csapatok nevetséges összegeket költenek el, néhány autó mégis akár két másodperccel gyorsabb másoknál. Itt viszont sokkal szorosabb a küzdelem, részben a Balance of Performance-nak is köszönhetően, ami szintén remek. Nagy különbségek vannak a Formula-1-hez képest, és jót tesz a változatosság, de egyértelműen az F1 jelenti a prioritást, arra koncentrálok.”

Ráadásul Stroll szerint még így is a száguldó cirkusz versenygépeinek vezetése nyújtják a legnagyobb élményt egy pilóta számára: „A Formula-1-es autók a leggyorsabbak a világon, ezért őket is a legélvezetesebb vezetni. Ezért vagyok itt: olyan klassz és őrületes, meg sem közelítheti más!” – fogalmazott a Williams fiatalja, aki arról is beszélt, hogy idén már felszabadultabb lehet az F1-es versenyhétvégék között:

„Tavaly túlságosan el voltam foglalva, hogy átlássam, hogyan is működik ez az egész F1. Most viszont már a második szezonomra készülök, így jobban érzem, mit kell vagy lehet csinálnom a futamok között. Ez nagyon fontos dolog a Formula-1-ben, és most már jobban átlátom, mit fogok tenni, amikor nincs verseny.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: