DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

A tehetség, aki képtelen győzni

A mondás úgy tartja, az első győzelmet a legnehezebb megszerezni. Vannak, olyan kiváló pilóták, akiknek soha nem is sikerül megugraniuk ezt a lécet, pedig a vezetési tudásuk meglenne hozzá.

Sokat tudna mesélni erről Nick Heidfeld is, aki 2000 és 2011 között (apróbb megszakítással) tizenkét szezont húzott le Formula-1-ben, többször is a legnagyobb siker közelébe került, de végül egyszer sem állhatott fel a pódium tetejére. A sors iróniájaként pedig, szinte ugyanezt a forgatókönyvet a Formula-E-ben is láthatjuk tőle: rengeteg jó verseny, számos dobogó, de a futamgyőzelem egyszerűen nem akar összejönni.

Tehetség nélkül nem marad egy pilóta tizenkét szezont a száguldó cirkuszban. A tapasztalt német 183 versenyen állt rajthoz, tizenhárom ízben a dobogóra is felállhatott (nyolcszor a második fokára), de valami mindig hibádzott a győzelemhez. Sosem ült a legütőképesebb technikában, de zömében nem is a mezőny hátsó traktusát gazdagította. (A Prost, a Sauber, a Jordan, a Williams, a BMW és a Renault autóját is vezette.)

Heidfeld a BMW-vel érte el legnagyobb sikereit


Érdekes rekorddal is büszkélkedhet, ami a megbízhatóságát dicséri. A 2007-es Francia és a 2009-es Olasz Nagydíj között, zsinórban 41 alkalommal ért célba. Igaz, a 2007-es fuji versenyen nem látta meg a kockás zászlót, mert az utolsóelőtti körben tönkrement az autója, de a számítógép célba érőként rangsorolta.

A Formula-E-ben is be van oltva győzelem ellen, 35 futamon nyolcszor állhatott már dobogóra, de sosem a legtetejére. Legközelebb ehhez éppen a debütáláskor volt, Pekingben, amikor az utolsó kanyar előtt Nicolas Prost érthetetlen módon, oldalról belement. Buenos Airesben egy büntetés fosztotta meg a biztos győzelemtől. A tudás megvan, a szerencse kevésbé.

 

 

Prost és Heidfeld ütközése

Milyen célokkal ül autóba Nick Heidfeld idén? „Meg vagyok győződve arról, ha végre összeállnak a dolgok, akkor képes vagyok versenyeket nyerni, sőt, még a bajnoki címet is elhódítani. Jelenlegi célom, hogy eddigi legjobb szezonomat teljesítsem, a motivációm sokkal nagyobb, mint az elmúlt években, remélem, idén több sikert érek el” – nyilatkozta a rutinos német a Speedweek szaklap hasábjain.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: