Mint ismeretes, a Renault korábbi főnökének tavaly távoznia kellett a francia alakulattól, de nem volt sokáig állás nélkül. 2017-ben ő vette át a svájci csapat irányítását, de ennek ellenére is tök utolsók lettek a konstruktőri bajnokságban. A francia szakember szerint azonban a gondok már korábban kezdődtek: „Nem csak egy gyenge pontunk volt. A 2016-os nehézségeink is hátráltattak” – nyilatkozta a francia Auto Hebdónak.
Nem is lehetne jobban igaza Vasseurnek, ugyanis a Sauber majdnem csődbe ment két évvel ezelőtt. Végül a csapat jelenleg is aktív svéd pilótájához, Marcus Ericssonhoz kötődő konzorcium mentette meg őket – többek között ezért is tarthatta meg 2018-ra az ülését a skandináv pilóta Wehrleinnal szemben.
A francia szakember ezek után a tavalyi egész éves gyengélkedést is meg tudta magyarázni: „A 2017-es autó nagyon későn lett kész. Egy új projekt volt, és a hat hónapos csúszás csak további nehézségeket szült, és innen már nagyon nehéz volt felzárkózni. Ezen az sem segített, hogy a Ferrari 2016-os erőforrását kellett használnunk” – majd bizakodóan így folytatta: „Most viszont egy új projekten dolgozunk. Igaz, ez csak tavaly év végén valósult meg, de tartjuk 2018-ra az ütemtervet. Azonban csak az első, február végi barcelonai teszten tudjuk meg, hol tartunk valójában.”
Az új partner, az Alfa Romeo mellé, mely a 2018-as projektet fémjelzi, egy új pilótát is kaptak a svájciak, méghozzá Charles Leclerc-t, a Ferrari ifjú tehetségét és F2-es bajnokát. „Igen nagyok az elvárások, és úgy vélem kemény döntéseket hoztunk meg” – utalt itt arra Vasseur, hogy meneszteniük kellett azt a Pascal Wehrleint, aki tavaly egyedüliként szerzett pontot a csapatnak, majd hozzátette: „De mindenekelőtt az, hogy a Ferrari 2018-as motorját használjuk majd, nagy előrelépést jelent számunkra. És az autót is egy új filozófia szerint építjük fel.”